اشتراک گذاری

انتخاب صفحه نمایش لپ تاپ

اگر چه در انتخاب یک لپ تاپ، معمولاً توجه چندانی از سوی عموم کاربران، به سایز صفحه نمایش و سایر ویژگی‌های این بخش نمی‌شود، اما برای برخی از کاربران، به دلیل نوع کاربری‌، اولویت نخست در خرید لپ تاپ، صفحه نمایش است. یکی از فاکتورهای مؤثر در انتخاب صفحه نمایش لپ تاپ، سایز آن است. ۱۳، ۱۵ و ۱۷ اینچ، سه اندازه مرسومی‌ هستند که در حال حاضر صفحه نمایش لپ تاپ‌ها براساس آنها تولید می‌شود. 

انتخاب هر یک از این سایزها بسته به سلیقه و نیاز کاربر است. مدل های ۱۳ اینچ، غالباً سبک‌تر و اکثراً فاقد دیسک درایو هستند. مدل های ۱۵ و ۱۷ اینچ نیز غالباً جهت تماشای تصاویر با کیفیت و وضوحی بالا کاربرد دارند. در این میان، انتخاب صفحه نمایش لپ تاپ تا حد زیادی بستگی به نوع کاربری و نیاز کاربر دارد. در بخش‌های آتی به برخی از فاکتورهای مهم در انتخاب صفحه نمایش لپ تاپ اشاره خواهد شد.

انتخاب صفحه نمایش لپ تاپ

نکات مهم در انتخاب صفحه نمایش لپ تاپ

  • میزان رزولوشن صفحه نمایش:

نخستین آیتمی‌که در انتخاب صفحه نمایش لپ تاپ مهم است و در این بخش به آن پرداخته می‌شود، رزولوشن صفحه نمایش است. اگر جزو آندسته از کاربرانی هستید که در پی یک صفحه نمایش با کیفیت بالا هستید پنل هایی با کیفیت بالاتر از ۱۰۸۰p گزینه مناسبی برای شما به شمار می‌آید. 

البته لپ تاپ‌هایی با پنل های با کیفیت ۲۵۶۰ x 1440 ، ۳۲۰۰ x 1800 یا ۳۸۴۰ ۲۱۶۰ x (رزولوشن ۴K) نیز گزینه‌های مناسبی هستند. (توجه داشته باشید که این پنل ها دارای کیفیت و وضوح بالایی هستند ولی به عمر باتری بالایی نیاز دارند). در دفترچه راهنمای لپ تاپ ها، کیفیت وضوح تصویر با نام‌ها و اعداد متفاوتی نشان داده شده است. در جدول زیر کیفیت وضوح تصاویر و اعداد هر صفحه نمایش درج شده است.

  • صفحه نمایش لمسی یا غیر لمسی:

امروزه تعداد بسیاری از لپ تاپ ها با صفحه نمایش لمسی طراحی و تولید می‌شوند. این لپ تاپ ها در واقع همان لپ تاپ های معمولی هستند با این تفاوت که صفحه نمایش آن لمسی است. اگر چه کار با لپ تاپ‌های لمسی، لذت‌بخش است اما این دستگاه‌ها نیز معایب خاص خود را دارند. برای مثال مصرف باتری این دستگاه‌ها بالاتر است. ضمن آنکه لپ تاپ‌های با صفحه نمایش لمسی، در دراز مدت کاربران خود را دچار مشکل آرتروز گردن و دست خواهند کرد. ایراد دیگر این محصولات دقت پایین تاچ آن‌هاست. در هر حال بهتر است در انتخاب صفحه نمایش لپ تاپ این مزایا و معایب مرتبط با لمسی بودن صفحه نمایش را  مدنظر قرار دهید.

  • میزان روشنایی صفحه نمایش:

با وجود آنکه در انتخاب صفحه نمایش لپ تاپ، اولویت نخست برای بسیاری از کاربران، وضوح و کیفیت رنگ است، اما روشنایی صفحه نمایش نیز می‌تواند نقش مهمی‌در تعیین کیفیت مانیتور لپ تاپ داشته باشند. پنل های روشن اصولا رنگ ها را بهتر نمایش می‌دهند و دارای زاویه دید مناسب‌تری نیز هستند. چنین ویژگی‌هایی سبب می‌شود زمانی که کاربر در بیرون یا نزدیک پنجره و نور زیاد کار می‌کند تصویر بهتری مشاهده کند.

  • کیفیت رنگ صفحه نمایش:

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب صفحه نمایش لپ تاپ، کیفیت رنگ صفحه نمایش است. اندازه‌گیری توان صفحه نمایش در تولید تمام رنگ ها توسط gamut sRGB (پهنه رنگی sRGB) اندازگیری می‌شود. تولید رنگ در لپ تاپ ها می‌تواند به بیش از ۹۵ درصد نیز برسد. بد نیست بدانید تعداد محدودی از سازندگان، gamut صفحه نمایش خود را دقیقا همان چیزی قرار می‌دهند که در جدول مشخصات آمده است. 

پر رنگ ترین نوع پنل با کیفیت رنگی بالا، پنل های OLED هستند. در حالی که در بقیه ی صفحه نمایش ها از نور پس زمینه استفاده می‌شود، در این نوع پنل هر پیکسل نور خود را روشن و خاموش می‌کند. یعنی رنگ ها دقیق تر و رنگ سیاه به صورت کامل نمایش داده می‌شود. توصیه می‌شود اگر رنگ و کیفیت رنگ در انتخاب صفحه نمایش لپ تاپ برای شما مهم است، توجه ویژه‌ای به این خصیصه اختصاص دهید.

۳ نکته مهم در انتخاب صفحه نمایش لپ تاپ

اگر کاربر عادی لپ تاپ هستید و در انتخاب صفحه نمایش لپ تاپ به نتیجه نمی‌رسید کافی است تا به سه نکته درج شده در بخش زیر دقت نمایید و آنها را در حین انتخاب صفحه نمایش لپ تاپ لحاظ کنید. این سه نکته عبارتند از:

  • صفحه نمایش نرمال برای لپ تاپ ۱۴ و ۱۵ اینچ است.
  • در غالب موارد نمایشگرهای لپ تاپ IPS بهتراز TFT هستند و زاویه دید بهتری دارند.
  • هرچه رزولوشن صفحه نمایش لپ تاپ بیشتر باشد بهتر است.‌ بنابراین لپ تاپ هایی با رزولوشن بالاتر انتخاب کنید.

فروش قطعات لپ تاپ

فروش قطعات لپ تاپ در این مرکز در راستای برآورده سازی نیاز کاربرانی صورت گرفته است که با بروز اشکال در دستگاه هایشان ناچار به تعویض یک قطعه یا قطعاتی از آن هستند. کاربران مذکور می‌توانند با حضور در نمایندگی فروش قطعات لپ تاپ و مراجعه به پارت قطعه مربوطه، نسبت به تهیه و خرید قطعه مورد نظر خود اقدام نمایند. به علاوه محصولات جانبی لپ تاپ ‌ها نیز در این مرکز به فروش می‌رسد. غالب قطعات و دستگاه های عرضه شده در مرکز فروش قطعات لپ تاپ مشمول گارانتی و ضمانت می‌باشند. 

اگر شما کاربر گرامی‌نیز به دلیل بروز خرابی در لپ تاپ مورد استفاده‌تان در پی مکانی مطمئن برای تهیه قطعه جایگزین هستید پیشنهاد ما به شما حضور در نمایندگی فروش قطعات لپ تاپ است. در این مکان شما می‌توانید پس از دریافت مشاوره های لازم، قطعه سازگار با دستگاه خود را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه نمایید. 

مزیت حضور در نمایندگی فروش قطعات لپ تاپ، بررسی دستگاه شما، توسط یکی از کارشناسان تعمیرات لپ تاپ است. بررسی مذکور با این هدف انجام می‌شود که سطح خرابی پیش آمده در دستگاه و اینکه آیا واقعا نیاز به تعویض قطعه معیوب هست یا خیر، مشخص شود. شایان ذکر است با حضور در این مرکز تخصصی‌ترین راهنمایی‌های مورد نیاز جهت انتخاب صفحه نمایش لپ تاپ نیز قابل دریافت است.

تعمیرات تخصصی لپ تاپ

واحدهای مجزای موجود در مرکز تعمیرات لپ تاپ ارائه دهنده تمامی خدمات تخصصی و فوق تخصصی مرتبط با تعمیرات لپ تاپ هستند؛ بنابراین در صورتی که شما نیز صاحب لپ تاپی هستید که به هر دلیل دچار عیب و اختلال در عملکرد گشته است می توانید با مراجعه به این مرکز آن را تعمیر و بازیابی نمایید. 

خدمات ارائه شده در مرکز تعمیر تهران لپ تاپ منحصر به برند خاصی نیست و کارشناسان حاضر در این مرکز به دلیل توان فنی و تخصصی بالا امکان تعمیر و بازیابی تمامی لپ تاپ های موجود را دارند. جهت آشنایی با واحدهای تعمیرات لپ تاپ موجود در مرکز تعمیر تهران لپ تاپ به بخش زیر مراجعه نمایید.

مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ

بهره‌مندی مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ از به‌روزترین ابزارآلات تعمیر، ضمن سرعت‌بخشی به عملیات سرویس و بهسازی دستگاه های لپ تاپ، کیفیتِ خدماتِ ارائه شده در این راستا را ارتقاء بخشیده و سبب کسب رضایت بیش از پیش مشتریان و کاربران لپ تاپ‌ ها گردیده است. این مرکز به تأیید بسیاری از همکاران و مشتریان از به‌روزترین و متعهدترین مراکز ارائه تعمیرات تخصصی لپ تاپ می‌باشد که موفق به کسب حداکثر میزان رضایت مشتریان و همکاران خود گشته است؛ 

دلیل این امر پایبندی مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ به اصول و قواعدی است که در بسیاری از مراکز دیگر نادیده گرفته شده و توجهی به آن‌ها نمی‌گردد. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در این مرکز تخصصی ترین خدمات سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با لپ تاپ خویش را دریافت نمایید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩