اشتراک گذاری

تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ

تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ یکی از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در مرکز تعمیر لپ تاپ است که توسط تیمی از زبده ترین کارشناسان و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات این حوزه انجام می پذیرد. همانگونه که می دانید کیبورد یا همان صفحه کلید، رایج ترین دستگاه ورودی لپ تاپ است. این بخش از دستگاه متشکل از کلیدهای متعددی است که کاربر با فشار دادن هر یک از آنها می تواند پیغام یا دستور مورد نظر خود را به لپ تاپ ارسال کند.

صرف نظر از کیبوردهای اصلی لپ تاپ، کیبوردهای جانبی متعددی نیز، توسط کمپانی های نامدار روانه بازارهای جهانی گشته اند. استفاده از این کیبوردها برای آن دسته از کاربرانی مناسب است که در کار با کیبورد اصلی لپ تاپ چندان راحت نیستند و نیاز دارند تا از یک صفحه کلید جانبی که قابلیت تنظیم بیشتر جهت تنظیم ارتفاع و جابجایی دارد. استفاده نمایند. در هر حال کاربران هر دو مدل از کیبورد اصلی و جانبی می توانند با بروز هر گونه اختلال و ناکارامدی در این بخش، به مرکز تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ مراجعه نمایند و تخصصی ترین سرویس های تعمیر، تعویض و بهسازی قطعات کیبورد را دریافت نمایند.

تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ

تعویض کیبورد لپ تاپ

اگر تمام کلیدهای کیبورد لپ تاپ از کار بیفتند یا رطوبت، مدارهای داخلی را از کار بیندازد، امکان تعمیر کیبورد لپ تاپ وجود ندارد. در این شرایط، تیم تعمیرات لپ تاپ، کیبورد را تعویض می کنند. برای تعویض کیبورد لپ تاپ، باید اول دستگاه خاموش شده و باتری از آن خارج شود.

(در سیستم های فاقد باتری جداشونده، نیاز به باز کردن بدنه پشتی دستگاه است) سپس تعمیرکار پیچ های صفحه کلید را باز و خارها را با دقت جدا می کند. برای بیرون آوردن کیبورد، باید فلت آن باز شده و جدا گردد. در نهایت، صفحه کلید جدید نصب شده و اتصالات مطابق قبل بسته می شوند. دقت کنید که برای تعویض صفحه کلید لپ تاپ، حتما باید از کیبورد اصل و اورجینال استفاده کنید.

مشکلات رایج کیبورد لپ تاپ و راهکارهای رفع آن

برخی اشکالات رایج در کیبورد لپ تاپ که نیاز به تعمیر کیبورد لپ تاپ را ضروری می سازد عبارتند از:

اشکال: صفحه کلید به جای تایپ حروف، اعداد را تایپ می کند. مثلا هنگامی که شما به ترتیب کلیدهای J,K,L,U,I,O را می فشارید، صفحه کلید اعداد ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ را تایپ می کند.

علت: معمولا این عیب هنگامی رخ می دهد که کلید NumLock فعال است. کلید NumLock، هم از طریق کلید میان بر آن، قابل غیر فعال کردن است و هم از طریق فشردن هم زمان کلیدهای Fn و NumLock

 

اشکال: هنگامی که شما یک کلید را می فشارید، دو حرف تایپ می شود. مثلا: هنگامی که دکمه ی مربوط به W را می فشارید. حروف WE تایپ می شود و یا زمانی که کلید Y را می فشارید. حروف YU تایپ می گردد.

علت: علت بروز این مشکل را در در موارد زیر بررسی کنید:

اتصال نامناسب کابل صفحه کلید به مادر برد: ممکن است اتصالات مربوط به مادربرد و کابل در محل تماس کابل با مادربرد، اکسیده شده و یا به خوبی برقرار نشده باشد. تعمیرات مرتبط با این بخش با حضور در مرکز تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ قابل دریافت است.

اتصال داخلی دو کلید کنار هم با مادر برد: ممکن است دو کلید کنار هم، از زیر صفحه کلید به یکدیگر متصل شده باشند. در این حالت، اگر چندین بار، فشردن کلیدهای معیوبمشکل حل نشد، باید صفحه کلید را تعویض نمایید.

صفحه کلید خراب است (مثلا : برد اصلی آن مشکل دارد). باید آن را تعویض نمایید.

مدار کنترل کننده ی صفحه کلید که بر روی مادر برد قرار دارد، خراب است. در این صورت ممکن است مجبور به تعویض مادر برد باشید. تعمیرات مرتبط با این بخش با حضور در مرکز تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ قابل دریافت است.

اشکال: برخی از کلیدهایی که در یک راستای عمودی یا مورب قرار دارند کار نمی کنند.

علت: این عیب نیز با تعویض صفحه کلید بر طرف می شود.

نکته ۱: در برخی موارد ممکن است عیب فوق با تعویض صفحه کلید برطرف نگردد؛ در این صورت مدار کنترل کننده ی صفحه کلید که بر روی مادر برد قرار دارد، معیوب است. بنابراین شاید ناچار به تعویض مادر برد باشید.

نکته ۲: معمولا صفحه کلید لپ تاپ ها قابل تعمیر نیست و اگر نقصی در آن پدید آید، باید کل صفحه کلید را تعویض نمایید.

تعویض کیبورد لپ تاپ

هزینه تعمیر کیبورد لپ تاپ

به طور کلی نمی توان گفت که هزینه تعمیر کیبورد لپ تاپ بالاست. البته اگر نیاز به تعویض این بخش باشد، باید قیمت کیبورد جدید را در نظر داشته باشید. با این حال هزینه تعمیر کیبورد لپ تاپ، با توجه به شدت و نوع خرابی این قطعه و بخش های مختلف آن، متفاوت است. اگر ایراد نرم افزاری باشد، معمولا لازم نیست هزینه زیادی پرداخت کنید. تعمیرات سخت افزاری و به ویژه تعویض صفحه کلید اما هزینه بر بوده و احتمالا باید در این موارد، مبلغ بیشتری را برای تعمیر کیبورد لپ تاپ خود کنار بگذارید.

تعمیر کیبورد لپ تاپ

تعمیر کیبورد لپ تاپ در مرکز تعمیرات لپ تاپ در دو پارت مجزای سخت افزاری و نرم افزاری انجام می پذیرد. تخصیص دو پارت مجزا به این بخش از دستگاه از آن روست که اشکالات پیش آمده در کیبورد ممکن است نرم افزاری و یا سخت افزاری باشند. اشکالات پیش آمده در کیبورد لپ تاپ در صورتی که نرم افزاری باشد با اندک دستکاری در تنظیمات لپ تاپ قابل رفع است. کاربران گرامی می توانند جهت دریافت خدمات مرتبط با این بخش به مرکز تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ، پارت تعمیرات نرم افزاری مراجعه نمایند.

در صورتی که اشکال پیش آمده در کیبورد دستگاه سخت افزاری باشد، مراجعان محترم می بایست به پارت تعمیرات سخت افزاری کیبورد مراجعه نمایند. کارشناسان حاضر در این بخش، پس از عیب یابی صحیح دستگاه، اقدام به تعمیر و تعویض قطعات معیوب کیبورد می کنند و در صورت نیاز، قطعات از کار افتاده را با قطعات اورجینال و باکیفیت جایگزین نمایند. بد نیست بدانید که اکثر خرابی های پیش آمده در کیبورد ناشی از ریخته شدن مایعات و یا اصابت اشیا و وسایل به این قطعه است.

در مواردی که کلید یا پایه نگهدارنده کلید کنده یا شکسته باشد، می توان کیبورد را تعمیر نمود. ولی بیشتر خرابی های ناشی از ریختن مایعات در کیبورد، قابل تعمیر نبوده و یا مقرون به صرفه نمی باشد و کیبورد باید تعویض شود. کاربران می توانند با بروز هر گونه اختلال و ناکارامدی در این بخش، به مرکز تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ مراجعه نمایند و تخصصی ترین سرویس های تعمیر، تعویض و بهسازی قطعات کیبورد را دریافت نمایند.

نکات مهم در نگهداری از کیبورد لپ تاپ

  • برای گردگیری و تمیز کردن کیبورد لپ تاپ، تنها از مایعات مخصوص و یک دستمال بدون پرز که کمی مرطوب باشد، استفاده کنید.سرویس عمومی لپ تاپ که صرفا جهت تمیز نگه داشتن و رفع کثیفی ظاهری لپ تاپ می باشد را یاد بگیرید و حتما هر دوماه یکبار سرویس عمومی لپ تاپ را خودتان انجام دهید. خدمات مرتبط با این بخش در مرکز تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ ارائه می گردد. دستمال هایی که برای تمیز کردن کیبورد استفاده می کنید نرم، بدون پرز و نسبتاً خشک باشند.
  • در صورتی که برای پاکسازی کیبورد دستگاه می خواهید از اسپری استفاده کنید از اسپری های مخصوص این کار که خروجی بسیار باریک و فشار کمی دارند استفاده نمایید.
  • احتیاط های لازم جهت پیشگیری از ریختن مایعات بر روی کیبورد دستگاه را همیشه مدنظر قرار داده و انجام دهید. زیرا نفوذ مایعات و گرد و غبار به داخل صفحه کلید، به سرعت موجب خراب شدن و یا حداقل، کاهش کارآیی صفحه کلید می شود.
  • هنگام کار طولانی مدت در منزل یا محل کار، یک کیبورد جداگانه به لپ تاپ وصل کنید تا از خرابی و فرسودگی آن جلوگیری کنید.
  • در صورت ریخته شدن مایعات بر روی کیبورد دستگاه، بلافاصله لپ تاپ خود را خاموش کرده و باتری آن را خارج نمایید. پس از این کار، بلافاصله دستگاه را به یکی از مراکز مجاز فعال در حوزه تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ مراجعه نمایید.

خدمات ارائه شده در مرکز تخصصی تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ

خدمات ارائه شده در مرکز تخصصی تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ منحصر به مدل و نوع خاصی از کیبورد نیست و تمامی مدلهای موجود از این دستگاه را شامل می گردد. تعمیرات کیبورد بی‌سیم، تعمیرات کیبورد طبی، تعمیرات کیبورد نورانی، تعمیرات کیبورد کوچک و تعمیرات کیبورد بازی و …  برخی از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در مرکز تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ است که توسط زبده ترین کارشناسان و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات این حوزه  انجام می پذیرد. برخی دیگر از سرویس های ارائه شده در این مرکز عبارتند از:

  • تعویض کامل کیبورد لپ تاپ با صفحه کلید اصلا و اورجینال
  • اصلاح از کارافتادگی دکمه های کیبورد در مرکز تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ
  • رفع مشکل خاموش شدن چراغ های بک لایت کیبورد
  • پاکسازی و گردگیری کیبورد لپ تاپ در مرکز تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ
  • ارائه تخصص ترین خدمات و سویس های نرم افزاری مرتبط با تعمیر کیبورد
  • رفع اشکالات پیش آمده در کیبورد دستگاه که سبب اختلال در تایپ کاربر می گردد
  • رفع اشکالات مرتبط با تنظیم کیبورد لپ تاپ در مرکز تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ
  • ترمیم کلیدهای آسیب دیده و ضربه خورده
  • تعویض کلیدهای آسیب دیده و شکسته کیبورد

مرکز تعمیرات لپ تاپ و واحدهای تعمیرات لپ تاپ

مرکز تعمیرات لپ تاپ مرجعی فوق تخصصی در حوزه های فروش و تعمیر انواع برندهای لپ تاپ است که در طول سالهای اخیر به دلیل تمرکز بر خدمات مرتبط با این دستگاه موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی  به ویزه در حوزه تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ در گشته است. همکاری با تیمی از برترین مهندسان ارشد کشور، بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر، حضور نیروی انسانی مجرب و متخصص، تصمیم گیری های تیمی و تخصصی، پیاده سازی اصول مشتری مدارانه و قدم برداشتن در جهت رفاه حال مشتریان گرامی برخی از پارامترهای جاری در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ است که نقش بسزایی در موفقیت و پیشروی این مجموعه ایفا کرده اند.

در مرکز تعمیر تهران لپ تاپ کیفیت خدمات رسانی به مشتریان به طور مدارم توسط واحد ارتباط با مشتریان کنترل و بررسی گشته و از این راهرو نواقص و اشکالات احتمالی در روند خدمات ارائه شده در این مرکز برطرف می گردد. واحدهای ارائه دهنده خدمات در مرکز تهران لپ تاپ در بخش زیر معرفی گشته اند.

شما کاربران گرامی می توانید با کلیک بر روی هر یک از لینک های ذیل با یکی از واحدهای موجود در مرکز تهران لپ تاپ آشنا گردید. تعمیرات لپ تاپ های گوناگون و انواع بوردهای الکترونیکی در این مرکز با تجهیزاتی پیشرفته و مدرن چون  BGA Machine Ersa 550، Clean Room، PC3000،TEXAS INSTRUMENTS EV 2300  و دیگر تجهیزات تعمیر و ابزارآلات لحیم‌کاری روز جهان به صورت تخصصی و صد در صد تضمینی انجام می‌گیرد.

4/5 (5 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩