اشتراک گذاری

تمیز کردن کی بورد لپ تاپ

تمیز کردن کی بورد لپ تاپ هم راه و روش های خاص خود را دارد. کی‌بورد‌های لپ تاپ را می‌توان همانند یک آهن‌ربا دانست که علاقه وافری به خاک و گرد و غبار دارند و این علاقه زیادی، سبب کوتاه شدن عمر لپ‌تاپ می شود. کی بورد یکی از کثیف ترین بخش های کلپ تاپ است و زیاد در معرض کثیف شدن قرار می گیرد. بسیاری از جرم هایی که به انگشتان چسبیده اند، به راحتی می توانند وارد کی بورد شوند. به همین دلیل است که باید هراز چندگاهی با تمیز کردن کی بورد لپ تاپ جان تازه ای به این بخش از دستگاه بدهید. قبل از هر اقدامی به راهنمای استفاده از لپ تاپ مراجعه کنید. شاید کلید های کی بورد لپ تاپ شما قابلیت برداشته شدن برای نظافت را داشته باشند. همین ابتدا بگویم که پارچه پزشکی وسیله مفیدی برای پاک کردن کلیدها کی بورد و اطراف آنها است. می توانید برای برای خارج کردن جرم ها و ذراتی که در زیر کیبورد فرو رفته اند، از دمنده هوای فشرده با زاویه مورب استفاده کنید. با این حال روش اجرای کار را در ادامه مطالعه بفرمایید.

تمیز کردن کی بورد لپ تاپ

روش تمیز کردن کی بورد لپ تاپ

به لپ تاپ یک شیب ملایم بدهید

ابتدا لپ تاپ را خاموش و کابل برق یا usb های متصل به آن را جدا کنید. لپ‌تاپ را به طرف جلو شیب دهید. سپس به آرامی، ضربه ای به پشت لپ تاپ زده و به آرامی دست خود را روی دکمه های لپ تاپ بکشید تا هرچی آشغال لابه لای کیبورد است، بیرون بیاید.

یک روش ابتکاری

می توانید برای تمیز کردن کی بورد لپ تاپ، انتهای یک قاشق چای‌خوری را با پارچه‌ای مرطوب بپوشانید و آن را در امتداد لبه‌های کلید‌های کی‌بورد بکشید. با این کار تمام گرد و غبارهای موجود در بین صفحه کیبورد آن خارج شده و صفحه کلید کمی زیباتر جلوه کند.

دمنده هوای فشرده

برای تمیز کردن کی بورد لپ تاپ و خارج کردن جرم‌ها و ذرات زیر کیبورد از دمنده هوای فشرده با زاویه مورب استفاده کنید. از راهنمای استفاده از لپ‌تاپ کمک بگیرید و اگر کلید های لپ تاپ شما قابلیت جدا شدن دارند، حتما از این روش استفاده کنید و بعد به درستی کلید ها را در جای خود ثابت کنید.

از جارو برقی کمک بگیرید

جارو برقی را به برق زده و آن را برروی تمام کلید‌ها با فاصله‌ای نسبتا نزدیک، نگه دارید. جارو برقی تمیز کردن کی بورد لپ تاپ را به خوبی انجام می دهد. البته احتیاط هم کنید که مبادا با بی دقتی به دستگاه خود آسیب وارد کنید. این روش تمام گرد و غبار ها و ذرات ریز زیر کیبورد را تمیز می کند. این روش را با سشوار هم قابل اجرا است.

نکته مهم

می توانید برای ضد عفونی کردن صفحه کلیدو تمیز کردن کی بورد لپ تاپ ، از الکل استفاده کنید، اما هرگز فراموش نکنید که غوطه وری زیاد کلید‌های صفحه کی‌بورد در الکل، سبب می‌شود تا نوشته چاپ شده بروی آنها پاک شود.

نمایندگی تعمیر لپ تاپ

نمایندگی تعمیر لپ تاپ درگاهی امن و مطمئن است که مسئولیت تعمیر نرم افزاری و سخت افزاری تمامی لپ تاپ ها در برند های مختلف را بر عهده می گیرد. این نمایندگی به صورت اختصاصی تنها در زمینه تعمیرات تخصصی لپ تاپ فعالیت می کند و به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. یک واحد مجهز و پیشرفته است. تعمیرکاران و تکنسین های این نمایندگی با ساختار درونی تمامی لپ تاپ ها در برند های مختلف آشنایی دارند و به راحتی می توانند بهترین و با کیفیت ترین خدمات تعمیراتی را ارائه دهند. امکانات و تسهیلات نمایندگی تعمیر لپ تاپ بسیار گسترده و کاربردی است. هر سطحی از نیاز ها را پوشش می دهد. همان طور که گفتیم در این نمایندگی اصلا مهم نیست که دستگاه شما از کدام برند و کدام مدل باشد. تجهیزات نمایندگی تعمیر لپ تاپ بسیار پیشرفته است. این تجهیزات پیشرفته اجازه می دهد تا تعمیرکار مربوطه عیب یابی دقیقی از دستگاه به عمل آورد و پس از انتخاب و تشخیص مسیر صحیح تعمیر، وارد پروسه تعمیر و ترمیم و تعویض شود. تمامی سرویس ها همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و شرکتی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا تماس بگیرید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩