اشتراک گذاری

میانبرهای کیبورد در مک

اگر از کاربران لپ تاپ های اپل باشید احتمالا از قابلیت ساخت میانبر کیبورد در مک، -جهت راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها- آگاهی دارید. کمپانی اپل در طراحی کیبورد مک، میانبرهای مختلفی را در نظر گرفته است تا کاربران بتوانند با صرف مدت زمانی اندک، اپلیکیشن مورد نیاز خود را راه‌اندازی کنند. استفاده از این میانبرها، روند فعالسازی اپلیکیشن‌های مدنظر کاربر را تسریع می‌بخشند و کمک می‌کنند تا کاربران از رفتن به منوهای مختلف و طی فرایندهای طولانی بی‌نیاز گردند. استفاده از میانبرهای کیبورد در مک به این صورت است که کاربر می‌بایست بطور همزمان چند دکمه را بفشارد تا از این طریق به اپلیکیشن یا تنظیمات مورد نظر دسترسی پیدا کند. استفاده از چنین میانبرهای کیبورد در مک به ویژه برای اپلیکیشن‌هایی مناسب است که کاربر بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کند (مثلاً ساخت میانبر ماشین حساب برای حسابدار). خوشبختانه کاربران مک او اس می‌توانند میانبرهای متعددی را برای دستگاه خود تنظیم کنند و از این طریق در زمان صرفه‌جویی کنند.

میانبرهای کیبورد در مک

طریقه ساخت میانبرهای کیبورد در مک او اس

در بخش زیر طریقه ساخت میانبرهای کیبورد در مک او اس آموزش داده شده است. آموزش ارائه شده برای تمامی نسخه‌های macOS قابل استفاده است و کاربران می‌توانند با استفاده از آن، میانبرهای خود را برای اجرای اپلیکیشن‌های پر استفاده مشخص کنند. دستورالعمل ساخت میانبرهای کیبورد در مک شامل هفت مرحله است که عبارتند از:

  • با ورود به فضای مک بوک، منوی اپل را انتخاب کرده و به System Preferences بروید.
  • زیر شاخه Keyboard را انتخاب نمایید.
  • وارد زبانه Shortcuts شوید.
  • در این مرحله از ساخت میانبرهای کیبورد در مک می‌بایست گزینه مدنظر خود برای راه اندازی میانبر جدید را از سمت چپ انتخاب نمایید (برای ساخت میانبر برای اپلیکیشن‌ها، App Shortcuts را بزنید)
  • سپس گزینه + را در این صفحه زده و اپلیکیشن پرکاربرد خود را انتخاب نمایید.
  • در پنجره جدیدی که مشاهده می‌کنید، روبروی گزینه Applications نرم افزار مورد نظر خود را برگزینید. در منوی Title اسم مد نظرتان را انتخاب نمایید و در بخش Keyboard Shortcut دکمه ترکیبی مورد نظر خود را وارد نمایید.
  • توجه نمایید که دکمه‌های ترکیبی که توسط شما انتخاب می‌گردند نباید پیش از این برای میانبر دیگری تعریف شده باشند. برای نمونه از دکمه‌های Command و Control و یک حرف انگلیسی می‌توانید استفاده نمایید.

کلید fn لپ تاپت کار نمیکنه و کلی از کارات هم مونده؟ نگران نباش، مقاله کار نکردن کلید Fn لپ تاپ بهت کمک میکنه!

نرم‌افزار ساخت میانبرهای کیبورد در مک او اس

اگر در پی ساخت میانبرهای پیچیده‌تری در کیبورد مک هستید می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند Alfred وKeyboard Maestro استفاده نمایید. این دو نرم‌افزار به کاربر این امکان را می‌‌دهند تا میانبرهای مختلفی را برای اجرای نرم‌افزارها یا اجرای انواع اسکریپت‌ها تعریف کند. البته نسخه‌ی رایگان موجود از این دو نرم‌افزار امکانات چندانی را در اختیار کاربر نمی‌گذارد و برای استفاده از مشخصه‌های اصلی باید هزینه کرد. برای ساخت میانبرهای کیبورد در مک با استفاده از نرم‌افزار Alfred، پس از ورود به بخش تنظیمات، روی گزینه‌ی Workflow و سپس آیکون مثبت بروید در گوشه‌ی چپ پایین برنامه کلیک کنید. در صورتی که گزینه‌ی Templates را برگزینید، می‌توانید مواردی چون نحوه‌ی انتخاب میانبر کیبورد برای فایل‌ها، برنامه‌ها، جست‌وجوهای اینترنتی، فرمان‌های سیستمی و … را مشاهده نمایید. برای تعریف میانبر، کافی است ترکیب کلیدها، نوع عملکرد و در صورت نیاز، پارامترها را مشخص کنید. بعد از مدتی استفاده و پس از این که چم‌وخم این نرم‌افزار به دستتان آمد، می‌توانید میانبرهای کیبورد در مک و وظایف پیچیده را کاملا از پایه تعریف کنید.

تعمیر لپ تاپ اپل

تعمیرات مک بوک ایر/ پرو/ رتینا به دلیل قیمت بالای این محصولات و نرم‌افزارهایِ ویژه‌ای که از آن‌ بهره‌مند هستند نیازمند متخصصانی است که به تمامی ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مک بوک ایر/ پرو/ رتینا تسلط و آشنایی داشته باشند و بتوانند در بررسی‌های اولیه ضمن عیب‌یابی صحیح، عملیات مورد نیاز جهت تعمیر دستگاه را تشخیص دهند. از این‌رو تعمیرات مک بوک اپل در این مرکز به دست مجموعه‌ای از کارشناسان تعمیر و با بهره‌مندی از ابزارآلاتی صورت می‌گیرد که بالاترین سطح سازگاری را با این محصول دارند. ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاریِ ویژۀ این محصول سبب می‌گردد تا کارشناسان تعمیر راهکارهای را به‌کارگیرند که صرفاً خاصِ لپ‌تاپ‌های اپل است. در صورت وجود هر گونه ابهام در ساخت میانبرهای کیبورد در مک بوک اپل می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و تخصصی‌ترین مشاوره‌های مورد نیاز را دریافت نمایید.

واحدهای تعمیرات لپ تاپ

در صورتی که شما نیز کاربر یکی از لپ تاپ ایسر، ایسوس، سونی و … هستید اما لپ تاپ  شما به هر دلیلی دچار افت عملکرد یا اختلال در حین کار گشته می‌توانید با حضور در مرکز تعمیرات تهران لپ‌تاپ نسبت به رفع اشکالات آن اقدام نمایید. مرکز تعمیرات تهران لپ‌تاپ در بخش تعمیرات لپ تاپ، کادری متخصص و کارآمد از برترین تعمیرکاران این حوزه را به کار گرفته تا شما هموطنان گرامی با یک بار مراجعه به این مرکز، بتوانید هرگونه عیب و نقص موجود در لپ‌تاپ خود را تعمیر و رفع کنید و از مراجعه به مراکز دیگر بی‌نیاز شوید. مدیریت این بخش، تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز را ضمانت و گارانتی می‌نماید و به شما اطمینان می‌دهد که برخلاف دیگر مراکز غیر رسمی و غیر مجاز، تمامی قطعاتی که در این مرکز تعویض می‌گردند، اصل و اورجینال شرکتی می‌باشند. واحدهای ارائه‌دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در بخش زیر معرفی شده است.

مرکز تخصصی تعمیر لپ تاپ

مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ ارائه‌دهنده تخصصی‌ترین سرویس‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مرتبط با این محصول به مراجعان است. سرویس‌های ارائه شده در این مرکز به دلیل استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات عیب‌یابی و تعمیر، برخوردار از بالاترین سطح کیفی است. کارشناسان حاضر در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ به دلیل تسلط بر هر دو بخشِ نرم افزاری و سخت افزاری و در اختیار داشتن بروزترین ابزآلات تعمیر و ترمیم، قادر به رفع تمامی اختلالات و عیوب ایجاد شده در لپ تاپ ها می‌باشند. کاربران لپ تاپ های مختلف می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه اختلال و ناکارامدی در دستگاه خویشبه نمایندگی تعمیر لپ تاپ مراجعه کرده و تخصصی ترین سرویس های مورد نیاز را دریافت نمایند. شایان ذکر است کلیه خدمات ارائه شده توسط کارشناسان این مجموعه مشمول گارانتی و ضمانت است.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩