اشتراک گذاری

چرا لپ تاپ روشن نمی شود

چرا لپ تاپ روشن نمی شود ؟ سوالی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند. ممکن است بارها برایتان پیش آمده باشد که لپ‌تاپ خود را نتوانید راه‌اندازی یا بوت کنید. در برخی موارد اصلا نیازی به تعمیر لپ تاپ و بررسی های تخصصی نیست و مشکل از وسایل جانبی و مشکلات کوچکی است که از دید کاربر لپ تاپ مخفی مانده است.

چرا لپ تاپ روشن نمی شود

دلایل روشن نشدن لپ تاپ

قطعا وقتی که دکمه پاور لپ تاپ خود را فشار می دهید و هیچ اتفاقی رخ نمی دهد ، نشانه مشکلی در لپ تاپ شماست، اما همیشه به این معنا نیست که فاجعه ای برای لپ تاپ یا نوت بوک شما رخ داده است.

شارژر لپ تاپ

با چک کردن شارژر لپ تاپ، کابل برق و تست سلامت آن می توانید به سوال چرا لپ تاپ روشن نمی شود، پاسخ دهید. در صورتی که از سالم بودن باتری لپ تاپ خود مطمئن هستید ، بهتر است شارژر آن را چک کنید. در برخی موارد ممکن است که باتری لپ تاپ، شارژ تمام کرده باشد و شارژر آن به دلیل خرابی قادر به شارژ دستگاه نباشد.

نکته مهم: به هیچ عنوان از شارژر لپ تاپ دیگری برای شارژر کردن لپ تاپ خود استفاده نکنید؛ ورودی های جریان برق هر لپ تاپ ( حتی اگر از یک کمپانی سازنده باشند ) متفاوت است و بر اساس نیاز دستگاه تنظیم می گردد . شارژر مرکز اصلی برق رسانی به لپ تاپ است، در صورتی که همین عملیات بسیار به ظاهر ساده به خوبی صورت نگیرد، ممکن است که صدمات غیر قابل جبرانی برای قطعات داخلی لپ تاپ شما به وجود آورد.

مشکل باتری

با چک کردن باتری لپ تاپ و برقرار بودن جریان الکتریسیته در لپ تاپ ممکن است پاسخ سوال چرا لپ تاپ روشن نمی شود را پیدا کنید؛ در صورتی که دکمه پاور لپ تاپ خود را فشار می دهید و هیچ علائمی از روشن شدن لپ تاپ در آن مشاهده نمی کنید، ابتدا مطمئن شوید که باتری دستگاه شما شارژ کافی برای روشن کردن لپ تاپ را دارد . ممکن است مشکل از وارد نشدن جریان الکتریسیته به درون دستگاه ناشی شود.

تست سلامت پریز برق

اگر پس از چک کردن این موارد، همچنان سوال چرا لپ تاپ روشن نمی شود بی پاسخ باقی مانده است، چیزی شبیه لامپ یا چراغ خواب را به همان پریز برق وصل کنید تا از سلامت پریز برق مطمئن شوید. اگر از سه راهی برق یا محافظ برق برای لپ تاپ استفاده می کنید، مطمئن شوید که آن را خاموش نکرده باشید یا از سلامت آنها مطمئن شوید.

چک کردن صفحه نمایش لپ تاپ

لپ تاپ خود را در محیطی ساکت چک کنید و ببنید که صدای چرخش فن لپ تاپ خود را می شنوید یا خیر. همچنین چک کنید که ال ای دی های روی کیبرد لپ تاپ مخصوصا روی دکمه پاور روشن است یا خیر.  با تست این موارد احتمال اینکه پاسخ سوال چرا لپ تاپ روشن نمی شود  را پیدا کنید بسیار زیاد است. در صورتی که صدای فن لپ تاپ خود را می شنوید یا ال ای دی های روی کیبرد روشن است، لپ تاپ خود را به یک محیط تاریک ببرید و با دقت صفحه نمایش را بررسی کنید که آیا تصویری مشخص است یا خیر.

در صورتی که صدای فن نوت بوک را می شنوید یا نور دکمه پاور روشن است ، باید به خرابی ال سی دی شک کنید. مانیتور یا صفحه نمایش از جمله قطعاتی است که در معرض خرابی قرار می گیرد. رابطی بین ال سی دی و مادربرد وجود دارد که در صورت باز و بسته نکردن صحیح درب لپ تاپ ممکن است دچار قطعی شود و تصویری در لپ تاپ شما نمایش داده نشود.

چک کردن هارد دیسک لپ تاپ

در صورتی که لپ تاپ شما روشن شد، اما وارد ویندوز نشد، وارد قسمت بوت دستگاه شوید و چک کنید که هارد دیسک لپ تاپ شما شناخته شده باشد؛ در این صورت خواهید توانست به سوال چرا لپ تاپ روشن نمی شود، پاسخ دهید. در صورتی که درایو هارد دیسک شناخته شده بود، از سلامت ویندوز لپ تاپ خود مطمئن شوید. چک کردن دقیق سلامت هارد دیسک لپ تاپ ممکن است برای کاربران عادی مشکل باشد. در این صورت قطعا فقط یک تعمیر کار ماهر می تواند به سوال چرا لپ تاپ روشن نمی شود  پاسخ دقیق و قانع کننده ای بدهد.

چک کردن منبع تغذیه یا پاور لپ تاپ

در صورتی که تمامی این موارد را بررسی کردید و لپ تاپ شما همچنان خاموش است، احتمالا مشکل از منبع تغذیه لپ تاپ شما دچار آسیب شده است که در این صورت باید آن را تعویض نمایید. برای این کار حتما به یک مرکز متخصص مراجعه کنید.

تعمیرات لپ تاپ

مرکز تعمیرات لپ تاپ، رضایت مشتری را اساس و پایه همه فعالیت های خود می داند. به همین منظور بهترن و با کیفیت ترین ابزارآلات و تجهیزات جهانی ا به کار گرفته است تابه کمک جمعی از بهترین های تعمیرات، بالاترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهد و لبخند رضایت را از آنها هدیه بگیرد.

نمایندگی لپ تاپ

مرکز نمایندگی لپ تاپ با فعالیت گسترده و عمیق خود در حوزه تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی، قطب قدرتمند تهیه این محصولات است. این نمایندگی رسمی و مجاز، با رعایت همه قوانین و ضوابط گمرکی، اقدام به واردات انواع برند های معتبر این دستگاه می کند و به دنبال آن گارانتی و خدمات پس از فروش بی نظر و بی رقیبی را برای مشتریان خود فراهم می کند.

1/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩