اشتراک گذاری

چرا لپ تاپ هنگ می کند

چرا لپ تاپ هنگ می کند“، متداول ترین سوالی است که همه کاربران لپ تاپ حتما یک بار این پرسش را مطرح کرده اند. به ‌جرئت می‌توان گفت که لپ‌تاپ‌ها عمر بسیار کوتاهی دارند؛ آن‌ها حتی به فاصله چند هفته پس از عرضه، تقریبا قدیمی محسوب شده و با مشکلات ریز و درشت نرم‌ افزاری و سخت افزاری مواجه می‌شوند. تعمیرشان نیز می‌تواند منجر به بروز مشکلات دیگری شده یا در خوش‌بینانه ترین حالت، پس از اینکه خرج زیادی روی دست کاربر می گذارد به حیات خود ادامه می دهند. این توضیحات کوتاه می تواند برای درک این مطلب که چرا لپ تاپ هنگ می کند، مفید باشد.

چرا لپ تاپ هنگ می کند

بررسی اینکه چرا لپ تاپ هنگ می کند

مشکلاتی که در لپ تاپ بروز می کند، کاربر را از کارکرد دستگاه ناامید خواهد کرد. در گام نخست می‌توان گفت که برای برخی از این مشکلات، راه‌حل بسیار ساده‌ای وجود دارد و لازم نیست که برای حل آن‌ها حتما به تعمیرکار مراجعه کنید. در این فرصت به بررسی مشکلات رایج لپ‌تاپ‌ها می پردازیم و سعی خواهیم کرد نکاتی را پیرامون اینکه چرا لپ تاپ هنگ می کند، گوشزد کنیم و راه‌حل های کامل و مختصری معرفی کنیم.

دلایل هنگ کردن لپ تاپ

در ابتدا خاطر نشان می کنیم که تمامی مشکلات ناشی از هنگ به دو دسته تقسیم می شوند؛

مشکلات سخت افزاری

هنگ کردن به دلیل  مشکلات سخت افزاراری، ممکن است پاسخ سوال چرا لپ تاپ هنگ می کند، باشد. این مشکل در مرحله اول می تواند به این صورت باشد که سخت افزار شما از پس پردازش نرم افزار یا بازی مربوطه بر نمی آید و نهایتا سیستم هنگ می کند؛ یا اینکه مشکل سخت افزار مثلا شاید به علت خرابی مادربرد یا هارد یا حتی کارت گرافیک در سیستم باشد که سبب می شود لپ تاپ هنگ کند. در بعضی حالات هم علت اینکه  چرا لپ تاپ هنگ می کند، می تواند به دلیل دمای بالای سی پی یو باشد که در ۹۹ درصد این موارد بعد از هنگ، سیستم ری استارت می شود و این روال ادامه می یابد.

یکی دیگر از موارد هنگ سخت افزاری به دلیل بد سکتور گرفتن هارد می باشد که ما می توانیم با استفاده از نرم افزار  HDD Regenerator   این مشکل را حل کنیم. در مواقعی که هارد شدیدا دارای بدسکتور است و اطلاعات هارد هم اهمیت پایینی دارد، می توانیم از نرم افزار HDD Low Level Format Tool برای فرمت سطح پایین هارد استفاده کنیم.

مشکلات نرم افزاری

دلیل بعدی اینکه چرا لپ تاپ هنگ می کند، مربوط به مشکلات نرم افزاری هم می تواند باشد که اختصارا به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم

  • نصب دو آنتی ویروس روی یک ویندوز باعث هنگ کردن سیستم می شود و راه حل آن اجرای ویندوز در حالت safe mode است؛ این حالت با ری استارت کردن سیستم و زدن کلید f8 روی کیبرد پدیدار می شود.
  • اجرای برنامه های سنگین یا اجرای چند نرم افزار با هم نیز می تواند دلیل اینکه چرا لپ تاپ هنگ می کند، باشد
  • مشکل در فایل های رجیستری ویندوز و خرابی ویندوز که راه حل تنها در عوض کردن ویندوز یا استفاده از نرم افزارهای بهینه سازی رجیستری یا تعمیر ویندوز است. این ابتدایی ترین راه حل نرم افزاری در پاسخ به سوال چرا لپ تاپ هنگ می کند، می تواند باشد.
  • مشکل در ویروسی شدن سیستم که راه حل آن استفاده از آنتی ویروس و در مواقع بحرانی تعویض ویندوز و اینکه بلافاصله پس از تعویض ویندوز یک آنتی ویروس خوب روی سیستم نصب کنیم .

خاموش کردن لپ تاپ وقتی هنگ می کند

خاموش کردن لپ تاپ پاسخ این سوال که چرا لپ تاپ هنگ می کند، نیست و یک راه حل برای خلاصی از هنگ کردن لپ تاپ هایی که همیشه هنگ می کنند، نخواهد بود، ولی در مواقعی که لپ تاپ هنگ می کند، خاموش کردن آن اولین راه حلی است که به ذهنمان می رسد. دکمه power روی لپ تاپ رو فشار بدهید و چند ثانیه نگه دارید. بعد از چند ثانیه لپ تاپ شما خاموش خواهد شد. مثل حالتی که کابل power یک PC رو جدا می کنید.

چرا لپ تاپ هنگ می کند

توضیحاتی که در بالا آمد تنها پیش درآمدی برای بررسی اینکه چرا لپ تاپ هنگ می کند، بود. واضح است که برای بررسی های دقیق تر و موشکافانه تر نیازمند یک تعمیرکار و متخصص خبره و ماهر هستیم تا علت را به درستی ریشه یابی کند و برای رفع و رجوع آن اقدامات لازم را انجام دهد.

مرکز تعمیرات لپ تاپ

مرکز تعمیرات لپ تاپ فارغ از اینکه لپ تاپ شما از چه برندی است، برای ارائه همه خدمات مربوط به تعمیرات لپ تاپ آمادگی کامل دارد. این مرکز برای هر برندی حوزه ای جداگانه در نظر گرفته و تعمیرات هر برند را به دست متخصصان حرفه ای آن برند ویژه انجام خواهد داد. مشکلات لپ تاپ ها در این مرکز به دست متخصصان حوزه تعمیرات تخصصی لپ تاپ حل خواهد شد.

واحدهای تعمیرات  لپ تاپ

مرکز نمایندگی لپ تاپ برای ارائه همه لپ تاپ ها از هر برندی با رعایت قوانین و شرایط حاکم در کشور آمادگی دارد. این مرکز در پی مشاوره های رایگان خود کاربر را در یک خرید منطقی و پر سود حمایت خواهد کرد و او را در مسیر درست خود قرار خواهد داد. جهت آشنایی با واحدهای تعمیرات لپ تاپ روی لینک مورد نظر خود کلیک نمایید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩