اشتراک گذاری

کار نکردن کلید Fn لپ تاپ

اگر شما نیز به دلیل کار نکردن کلید Fn لپ تاپ، به این صفحه هدایت شده‌اید می‌توانید با دنبال کردن راهکارهای درج شده در بخش‌های آتی، اشکال پیش آمده جهت تعمیرات لپ تاپ خود اقدام نمایید. همانگونه که می‌دانید کلید Fn لپ تاپ که در کیبورد تمامی لپ تاپ ها قابل مشاهده است، مخفف function است. کلید Fn به کاربر این امکان را می‌دهد تا کلیدهای میانبر بیشتری را برای خود ایجاد کرده و بدین وسیله ضمن سرعت بخشی به کار خود در زمان کار نیز صرفه جویی کند.

کلید Fn لپ تاپ از نظر عملکرد کاملاً شبیه modifiers keys های Ctrl و Shift و Alt است. این کلید کاربردهای multimedia مثل Pause//Play کردن Music و Next//Previous کردن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در برخی از لپ تاپ نیز کلید Fn در در صورت ترکیب با دکمه F1، دستگاه را در حالت Sleep یا Suspend to RAM قرار می‌دهد.

اگر چه خرابی این کلید ممکن است برای برخی کاربران مشکل چندان حادی نباشد، اما برای آندسته از کاربرانی که عادت به کار کردن با آن دارند، کار نکردن کلید Fn لپ تاپ می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. اگر شما نیز به دلیل خرابی کلید Fn لپ تاپ، در کار کردن با لپ تاپ خود به اشکال برخورده‌اید، می‌توانید با دنبال کردن راهکارهای درج شده در بخش زیر اشکال پیش آمده در دستگاه خود را برطرف نمایید.

کار نکردن کلید Fn لپ تاپ

رفع مشکل کار نکردن کلید Fn لپ تاپ در ویندوز

خرابی کلید Fn لپ تاپ در ویندوز ممکن است به دلیل وجود اشکالات سخت افزاری در دستگاه اتفاق بیفتد. در این صورت جهت رفع این اشکال می‌توان از روش های تعمیر، جا زدن و تمیز کردن کلید های کیبورد لپ تاپ استفاده کرد. اما گاه بروز این اشکال به دلیل وجود مشکلات نرم افزاری در دستگاه است. در اینصورت می‌توان برای رفع مشکل کار نکردن کلید Fn لپ تاپ در ویندوز از راهکارهای ارائه شده در بخش زیر استفاده کرد.

حل مشکل کار نکردن کلید Fn لپ تاپ در ویندوز

1. نخستین راهکار؛

نخستین راهکار پیشنهادی ما برای رفع این مشکل به روزرسانی درایورها است. برای بروزرسانی درایورها می‌توان به وب سایت سازنده لپ تاپ مراجعه کرد و آخرین درایور های کلید function را دانلود و نصب کرد. این درایور ممکن است به صورت مجزا وجود نداشته باشد؛ در این شرایط لازم است برای رفع مشکل کار نکردن کلید Fn لپ تاپ در ویندوز تمام درایورهای موجود دانلود شوند. توجه داشته باشید اگر درایور مربوط به ویندوز ۱۰ در دسترس نبود درایور ویندوزهای پیشین نظیر ویندوز ۸ یا ۷ را دانلود نمایید. (نکته: DriverAgent ابزار کاربردی و کمکی برای به روزرسانی درایورها جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به کامپیوتر می باشد).

2. راهکار دیگر پیشنهادی برای رفع مشکل کار نکردن کلید Fn لپ تاپ در ویندوز؛

استفاده از Synaptics pointing Device driver است. بد نیست بدانید که گاهی درایور های پیش فرض در تضاد با ویندوز ۱۰ هستند. در این صورت توصیه می‌شود Synaptics pointing Device driver را پاک نمایید. برای لغو نصب یا پاک کردن آن وارد کنترل پنل و سپس بخش Uninstall program شوید. در صورت مواجهه با هر گونه اشکال می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات لپ تاپ تماس بگیرید و راهنمایی‌های تخصصی مورد نیاز را دریافت نمایید.

3. روش دیگر موجود جهت رفع مشکل کار نکردن کلید Fn لپ تاپ در ویندوز؛

پاک کردن درایو هات کی است. برای این کار به Device Manager رفته و درایور هات کی دستگاه را جستجو نمایید. سپس بر روی درایور راست کلیک کرده و Uninstall را انتخاب نمایید. در ادامه درایور های موس و کیبورد را که در این بخش با نام هایHID Compliant Keyboard و HID Compliant Mouse مشخص شده‌اند، پیدا و پاک نمایید. سپس دستگاه خود را ری استارت کنید و بررسی کنید که آیا مشکل کار نکردن کلید Fn لپ تاپ در ویندوز برطرف شده است یا خیر. در صورتی که با وجود پیاده‌سازی اقدامات فوق، مشکل کار نکردن این دکمه ادامه داشت توصیه می‌شود جهت بررسی تخصصی‌تر دستگاه به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ مراجعه نمایید.

رفع مشکل کار نکردن کلید Fn لپ تاپ

تعمیرات لپ تاپ

در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ پس از انجام عملیات مرتبط با عیب یابی صحیح و اصولی دستگاه، اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر لپ تاپ شناسایی گشته و بر روی دستگاه اِعمال می گردند. پیاده سازی اصولی و گام به گام مراحل تعمیر در این مرکز، سبب گشته تا غالب اشکالات ایجاد شده در این دستگاه ها مرتفع گشته و لپ تاپ ها کیفیت اولیه خویش را بازیابند.

بد نیست بدانید که نمایندگی تعمیرات لپ تاپ یکی از مراکز تخصصی پیشرو در حوزه تعمیرات نوت بوک و تعمیرات لپ تاپ است که سرویس های انجام شده در آن با استفاده از تجهیزاتی پیشرفته و مدرن همچون BGA Machine Ersa 550، Clean Room، PC3000،TEXAS INSTRUMENTS EV 2300 و دیگر تجهیزات تعمیراتی و ابزارآلات لحیم‌کاری روز جهان به صورت تخصصی و صد در صد تضمینی انجام می‌گیرد

1/5 (3 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩