اشتراک گذاری

تعمیر یا تعویض مادربرد لپ تاپ

همانطور که می دانید یکی از مهمترین قطعات بر روی هر کامپیوتر و لپ تاپ، مادربرد است. اگر مادربرد لپ تاپ دچار مشکل شود لپ تاپ قادر به کار کردن و ارائه عملکرد لازم نیست. پس یادگیری تعمیر یا تعویض مادربرد لپ تاپ بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است.

در نمایندگی لپ تاپ خدمات فروش و پس از فروش کلیه برندهای لپ تاپ از جمله ایسوس، ایسر، توشیبا، اچ پی، لنوو و… ارائه می شود. شما می توانید بهترین مشاوره ها را از کارشناسان باتجربه ما در بخش فروش دریافت نمایید. علاوه بر این تمامی خدمات پشتیبانی از محصولات مختلف لپ تاپ در بخش خدمات پس از فروش عرضه می گردد.

تعمیر یا تعویض مادربرد لپ تاپ

آموزش تعمیر یا تعویض مادربرد لپ تاپ

  • مرحله اول  : برای آغاز تعمیر یا تعویض مادربرد لپ تاپ ابتدا تمامی پیچ های زیر لب تاپ را باز می کنیم. اگر لولای تاشوی لپ تاپ را روبروی خود و در بالا قرار دهیم، معمولا سه پیچ ۱۴٫۳ میلیمتری، دو پیچ ۹٫۵ میلیمتری، یک پیچ ۱۷٫۵ میلیمتری و سه پیچ ۱۷٫۱ میلیمتری وجود دارد که در زیر لپ تاپ و قسمت متصل به صفحه کلید قرار دارد. محل قرار گیری این پیچ ها در چهار گوشه و لبه های بالا و پایین و چپ و راست است.
  • مرحله دوم : از یک اهرم نرم استفاده کرده و صفحه کیبورد را به آرامی از کاور پشتی جدا کنید. می توانید برای راحتی کار اهرم را بین دو قسمت اتصالی قرار دهید و در طول لبه بلغزانید تا به آرامی جدا شود.

  • مرحله سوم : در مرحله بعد از تعمیر یا تعویض مادربرد لپ تاپ رابط های متصل به کاور پشتی لپ تاپ که اتصال بین لپ تاپ و صفحه کیبورد را مهیا کرده اند، از محل خود جدا نمایید. می توانید برای راحتی در این قسمت از کار، لپ تاپ را جهت دسترسی آسان به نوارهای رابط بچرخانید. هر نوار رابط را به آرامی از انتهای اتصال گرفته و جدا کنید.
  • مرحله چهارم : هم اکنون نوبت جداسازی پوشش صفحه کیبورد می باشد که باید با دقت کافی انجام پذیرد. توجه داشته باشید بعد از جدا سازی این قسمت آن را در یک مکان امن و به دور از رطوبت قرار دهید.

  • مرحله پنجم : در این مرحله از تعمیر یا تعویض مادربرد لپ تاپ ، باید پیچ های مرتبط با هارد دیسک لپ تاپ را باز کنید. معمولا تعداد این پیچ ها سه عدد می باشد. این پیچ ها در سایز ۵٫۵ میلیمتری تعبیه شده اند.
  • مرحله ششم : برای جدا کردن هارد دیسک لپ تاپ از مادربرد بدون آسیب جدی، پس از باز کردن پیچ های هارد دیسک، انگشتان خود را در گوشه های سمت چپ هارد قرار دهید آن را به لبه سمت راست هدایت کنید تا از محل قرار گیری خدا جدا شود. گفتنی است در این قسمت می توانید به سادگی و در صورت لزوم نسبت به تعویض هارد دیسک نیز اقدام نمایید. در واقع عمل تعویض هارد دیسک در لپ تاپ در این مرحله صورت می پذیرد.
  • مرحله هفتم : سپس پیچ ۵٫۵ میلیمتری فاصله ساز لپ تاپ را با پیچ گوشتی مناسب باز نموده و فاصله انداز لپ تاپ یا همان Spacer را جدا کنید. آن را به طرف لبه سمت راست لپ تاپ بلغزانید تا جدا گردد.
تعمیر مادربرد لپ تاپ
  • مرحله هشتم : از این مرحله تعمیر یا تعویض مادربرد لپ تاپ به بعد برخی قطعات دیگر نیز خود را نشان می دهند و می توانید در صورت لزوم نسبت به تعویض آنها نیز اقدام نمایید. ابتدا می توانید کارت وای فای لپ تاپ را که با یک پیچ ۳٫۲ میلیمتری به مادربرد متصل شده جدا کنید. سپس هر یک از رابط های کوچک آنتن وای فای را قطع نمایید تا کارت وای فای نیز به طور کامل از لپ تاپ جدا شود.

در برخی از لپ تاپ ها باتری در زیر پوشش پشتی لپ تاپ قرار دارد. اگر لپ تاپ شما نیز از این دسته است، با وارد کردن فشار به دو انتهای باتری و کشیدن به طرف بالا، آن را جدا کنید.

  • مرحله نهم : دیگر می توانید تمامی پیچ های مادربرد را به طور کامل مشاهده کنید. اکنون وقت جداسازی مادربرد است. سایز پیچ های مادربرد معمولا ۵٫۵ میلیمتر می باشد.
  • مرحله دهم : در این مرحله دقت داشته باشید که بعد از باز کردن پیچ ها سیم های مادربرد را باید از اتصال خارج کرد. گفتنی است سیم های اتصالی مادربرد بسیار حساس است و باید با دقت فراوانی جدا شود.

در مرحله پایانی تعمیر یا تعویض مادربرد لپ تاپ باید رابط نمایشگر ال سی دی را با کشیدن سیم اتصالی آن جدا کنید.

مرکز تعمیرات لپ تاپ

تیم با تجربه مرکز تعمیرات لپ تاپ تلاش کرده است تا از هیچ کمکی در پشتیبانی از انواع برندهای لپ تاپ در انواع مدل ها دریغ نکند. این مجموعه کادر مجربی را به کار گرفته است تا در هر بخش پشتیبانی از هر تخصصی حضور داشته باشد. تمامی فعالیت های مربوط به تعمیر و بازسازی انواع لپ تاپ در مرکز تخصصی تعمیر لپ تاپ با جلب رضایت شما انجام می گیرد.

مرکز تعمیرات لپ تاپ  / نمایندگی تعمیر لپ تاپ  / تعمیرات لپ تاپ اپل / تعمیرات لپ تاپ ایسوس / تعمیرات لپ تاپ ایسر / تعمیرات لپ تاپ دل / تعمیرات لپ تاپ اچ پی / تعمیرات لپ تاپ فوجیتسو /تعمیرات لپ تاپ لنوو / تعمیرات لپ تاپ پاناسونیک / تعمیرات لپ تاپ توشیبا / تعمیرات لپ تاپ شارپ / تعمیرات لپ تاپ ال جی / مرکز تعمیرات نوت بوک / تعمیرات لپ تاپ سونی / تعمیرات لپ تاپ سامسونگ /تعمیرات تخصصی لپ تاپ اپل / تعمیرات تخصصی لپ تاپ ایسوس / تعمیرات تخصصی لپ تاپ ایسر / تعمیرات تخصصی لپ تاپ دل / تعمیرات تخصصی لپ تاپ اچ پی / تعمیرات تخصصی لپ تاپ فوجیتسو / تعمیرات تخصصی لپ تاپ لنووتعمیرات تخصصی لپ تاپ سونی / تعمیرات تخصصی لپ تاپ سامسونگ / تعمیرات تخصصی لپ تاپ شارپ / تعمیرات تخصصی لپ تاپ توشیبا / تعمیرات تخصصی لپ تاپ ال جی /تعمیر لپ تاپ ایسوس / تعمیر لپ تاپ ایسر /تعمیر لپ تاپ اپل / تعمیر لپ تاپ دل / تعمیر لپ تاپ فوجیتسو / تعمیر لپ تاپ اچ پی / تعمیر لپ تاپ هوآوی /  تعمیر لپ تاپ لنوو / تعمیر لپ تاپ ال جی / تعمیر لپ تاپ سامسونگ / تعمیر لپ تاپ شارپ / تعمیر لپ تاپ سونی /تعمیر لپ تاپ توشیبا / تعمیر لپ تاپ پاناسونیک /نمایندگی اصلی مادربرد / نمایندگی اصلی بازیابی اطلاعات / نمایندگی اصلی آل این وان / نمایندگی اصلی تی وی مانیتور / نمایندگی اصلی ویدئو پروژکتور / نمایندگی اصلی کولر گازی / مرکز تعمیر لپ تاپ  / نمایندگی اصلی نوت بوک / نمایندگی اصلی لپ تاپ

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩