اشتراک گذاری

آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ

ال سی دی لپ تاپ، از آن قطعاتی است که احتمال خرابی و شکستگی آن، در صورت وارد شدن ضربه سخت به دستگاه، در قیاس با سایر قطعات، بیشتر است. این امر از آن روست که این قطعه، یکی از اجزا نسبتاً خارجی است و در صورت ضربه خوردن و یا افتادن لپ تاپ بر روی سطح سخت، نخستین قطعه ای که امکان شکستگی آن وجود دارد، همین قاب و ال سی دی لپ تاپ است. خوشبختانه اشکالات پیش آمده در عملکرد لپ تاپ که به سبب شکستگی ال سی دی ایجاد می شوند -با تعویض این قطعه- قابل رفع هستند. در این مقاله برآنیم تا شیوه تعویض ال سی دی لپ تاپ را با شما به اشتراک بگذاریم. در آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ، با چگونگی تشخیص از خرابی ال سی دی، وسایل مورد نیاز جهت این کار، مراحل تعویض ال سی دی و در نهایت نکات مهم این تعویض آشنا خواهید شد.

آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ

آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ و تشخیص خرابی آن

پیش از آغاز به آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ ضروری دیدیم که چگونگی تشخیض خرابی ال سی دی را نیز به شما آموزش دهیم. زیرا پیش از تعویض این قطعه می بایست از خرابی و بلااستفاده شدن آن مطمئن گردیم. عموماً تشخیص اینکه ال سی دی لپ تاپ نیاز به تعویض کامل یا تعمیر جزیی دارد با استفاده از یک مانیتور خارجی صورت می گیرد. برای این کار می توان لپتاپ را به یک مانیتور خارجی از طریق پورت VGA لپتاپ متصل کرد. اگر لپتاپ شروع به کار کرد و مانیتور وصل شده به آن روشن شد بدان معناست که مشکل تنها مربوط به صفحه نمایش است و بنابراین باید صفحه نمایش را با LCD جدید جایگزین کرد.

عیب یابی ال سی دی لپ تاپ

این مرحله از آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ اختصاص به عیب یابی لپ تاپ و تشخیص نوع خرابی پیش آمده در آن دارد. برای شروع لپتاپ را به یک مانیتور خارجی از طریق پورت VGA لپتاپ وصل نمایید اگر لپتاپ شروع به کار کرد اما صفحه نمایش لپتاپ مشکی باقی ماند و یک تصویر کم‌نور در LCD لپتاپ مشاهده شد ممکن است اینورتر لپتاپ خراب باشد که به آسانی قابل جایگزینی است. اگر خطوط مواج در صفحه نمایش خارجی نشان داده می‌شود احتمالا مشکل مربوط به مادربرد ‌باشد. اشکالات و سرویس های مربوط به مادربرد می بایست توسط تعمیرکاران تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ انجام شود و تا زمانی که مشکل رفع نشود صفحه نمایش کار نمی‌کند. در هر حال اگر به هر دلیل ال سی دی لپ تاپ شما دچار شکستگی شده و نیاز به تعویض دارد می توانید با انجام مرحله به مرحلۀ دستورالعمل آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ در بخش زیر آنرا تعویض نمایید.

ابزار مورد نیاز جهت تعویض ال سی دی لپ تاپ

  • پک پیچ گوشتی دارای چندین سایز پیچ گوشتی باشد.
  • تعدادی تیغه یا صفحه فلزی و لاستیکی نازک. (وجود این صفحات برای برداشتن قاب دور ال سی دی یا قاب دور ال ای دی ( قاب LCD ) ضروری است.

مرحله نخست آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ: برداشتن قاب ال سی دی

  1. برداشتن باطری و کشیدن آداپتور
  2. بررسی دقیق صفحه نمایش جهت جداسازی قاب لپ تاپ (در برخی از لپ تاپ ها دو بالشتک در بالا قرار دارد که ال سی دی لپ تاپ را نگه می دارند. نیاز است که حفاظ پلاستیکی روی این لپ تاپ ها را خارج کرده و سپس پیچ زیر آنها باز شود.)

باز کردن پیچ و باز کردن شیار بین دو قاب ال سی دی به منظور تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ: توجه نمایید که خارج ساختن قاب لپ تاپ راه های متعدد دارد و شما کاربران گرامی می بایست این کار را پس از بررسی دقیق دستگاه انجام دهید. بهتر است پیش از هر چیز لپ تاپ خود را به درستی بررسی کرده و آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ خود را با مراجعه به سایت کمپانی سازنده لپ تاپ خویش دریافت نمایید. برای مثال ممکن است لپ تاپ شما دارای پیچ صفحه نمایش نباشد و یا در حالتی دیگر قاب ال سی دی شما با ضربه ای کوچک بر روی آن باز شود یا اینکه با یک پیک کوچک به سادگی باز شود و نیاز به باز کردن پیچ نداشته باشد.

مرحله دوم آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ: برداشتن پنل LCD شکسته از روی لپ تاپ

  1. برداشتن تمامی پیچ های نگهدارنده لپ تاپ
  2. قطع کردن تمامی کابل هایی وصل شده از ال سی دی لپ تاپ به مادر برد: (نکته: اگر سال تولید لپ تاپ یا نوت بوک شما از ۲۰۱۰ است و دارای ال سی دی و بک لایت است بر روی برد لپ تاپ دو کابل وجود دارد لیکن ال سی دی لپ تاپ های تولیدی پس از ۲۰۱۰ دارای یک کابل است.) در صورتی که قصد خرید یک ال سی دی جدید برای دستگاه خود را دارید در این زمان می توانید با مشاهده برچسب های کارخانه مدل کامل ال سی دی لپ تاپ خود را پیدا کنید و یک نمونه از آن خریداری کنید. همچنین می توانید از راهنمایی های کارشناسان ما در زمینه تعمیر و آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ استفاده نمایید)

مرحله سوم : نصب ال سی دی جدید

  1. لپ تاپ خریداری شده را باز نمایید و مطمئن شوید که با LCD قبلی لپ تاپ یکی است.
  2. در صورت همانندی دو ال سی دی، ال سی دی لپ تاپ شما آماده وصل است.
  3. این مرحله از آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ اختصاص به ال سی دی جدید دارد. کابل تصویر را به ال سی دی جدید لپ تاپ وصل کنید و مطمئن شوید که LCD نو لپ تاپ در جای جدید خود کامل قرار گرفته است.

مرحله چهارم : تست ال سی دی جدید لپ تاپ و جاانداختن قاب

  1. جا انداختن کابل برق و باتری
  2. تست LCD جدید لپ تاپ و اطمینان از صحت اتصال ال سی دی به دستگاه
  3. جا زدن قاب دور ال سی دی و بستن پیچ های قاب ال سی دی
  4. آماده شدن دستگاه جهت شروع به کار

واحدهای تعمیرات لپ تاپ

مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ متشکل از پارت های متعددی است که در هر یک از آنها، سرویس های تخصصی مرتبط با یک برند از لپ تاپ به مراجعان ارائه می گردد. مراجعان به این مرکز، بسته به نوع دستگاه و اشکال پیش آمده در آن به یکی از پارت های تعمیرات لپ تاپ راهنمایی شده و در آن سرویس های مورد نیاز نظیر سرویس و اموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ را دریافت می کنند. بنابراین سرویس های ارائه شده در واحدهای تعمیرات لپ تاپ منحصر به اشکال و دستگاهی خاص نیست و دارندگان کلیه لپ تاپ ها می توانند با مراجعه به این مرکز سرویس های مورد نیاز خویش را دریافت نمایند. واحدهای تعمیرات لپ تاپ در بخش زیر معرفی می شوند.

مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ

تخصصی ترین تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ با حضور در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ قابل دریافت است. تعمیرات لپ تاپ انجام شده در این مرکز به دلیل استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و جدیدترین ترفندها، بهبود و ارتقاء عملکرد دستگاه های معیوب و بازیابی کیفیت اولیه آنها را سبب گشته است. تعمیرات انجام شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ محدود به برند و مدل خاص نیست؛ از همین رو شما کاربران گرامی می توانید در صورت بروز هر گونه اشکال و اختلال در دستگاه های خویش به این مجموعه مراجعه و تخصصی ترین خدمات و سرویس های ممکن در حوزه تعمیرات لپ تاپ را دریافت نمایید.

4/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید