اشتراک گذاری

کارت شبکه لپ تاپ

کارت شبکه یکی از مهم‌ترین قطعات بکاررفته در لپ تاپ های امروزی است که کار برقراری ارتباط میان شبکه و لپ تاپ را برعهده دارد. اهمیت این کارت به ویژه در طول یکی دو دهه اخیر و همزمان با رشد و توسعه فضای اینترنت، صد چندان شده است. چرا که بدون کارت شبکه امکان اتصال لپ تاپ ها به شبکه و فضای اینترنت وجود نخواهد داشت. با توجه به نقش ویژه‌ای که این قطعه در برقراری ارتباط میان شبکه و دستگاه دارد، بروز خرابی در آن منجر به قطع ارتباط و عدم دسترسی به شبکه می‌گردد. از همین رو خرابی‌های مرتبط با این قطعه می‌بایست در اسرع وقت برطرف گردند. (به ویژه در دنیای امروز که انجام بسیاری از کارها بدون اتصال به اینترنت غیرممکن شده است).

 باید توجه داشت که به طور کلی کارت شبکه لپ تاپ اصولاً چیزی برای خراب شدن ندارد و معمولاً یا اتصالات آن مشکل پیدا می‌کند و یا مشکل از سیستم عامل است. در بخش‌های آتی ضمن اشاره به برخی اشکالات مرتبط با کارت شبکه لپ تاپ و بررسی آنها، راهکارهایی جهت رفع و تعمیر آنها ارائه خواهد شد.

کارت شبکه لپ تاپ

تعمیر کارت شبکه لپ تاپ

در صورتی که با مراجعه به بخش مدیریت قطعات سخت افزاری (device Manager) کارت شبکه لپ تاپ نمایش داده نمی‌شود، این موضوع احتمالاً به دلیل آن است که لپ تاپ فاقد کارت شبکه است. این مسئله (اظهار بخش مدیریت لپ تاپ مبنی بر نبود کارت شبکه در لپ تاپ) به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد که برخی از آنها عبارتند از:

قطع کارت شبکه بی‌سیم از مادربرد

عدم شناسایی کارت شبکه لپ تاپ ممکن است به دلیل اکسیده شدن نقاط اتصال کارت شبکه بی‌سیم با مادر برد و در نهایت قطع ارتباط میان آن‌ها اتفاق افتاده باشد. در چنین شرایطی می‌بایست کارت بی‌سیم را از محل خود خارج کرده و برای تمیز کردن نقاط تماس کارت شبکه با مادربرد اقدام کرد.

خرابی نرم افزار شبکه

برای رفع این اشکال در وهله نخست نرم‌افزار راه‌انداز کارت شبکه بی‌سیم را حذف نمایید و مجدداً آن را نصب کنید. در صورتی که مشکل کارت شبکه لپ تاپ رفع نشد، سیستم عامل لپ‌تاپ را فرمت کرده و مجدداً درایور کارت شبکه را نصب نمایید.

خرابی کارت شبکه

در صورتی که راهکارهای ارائه شده در سطور فوق پاسخگو نبود، می‌بایست جهت تعویض کارت شبکه لپ تاپ اقدام کرد.

خرابی مادربرد

گاه اشکال پیش آمده در کارت گرافیک لپ تاپ، به دلیل خرابی مادربرد است. در این وضعیت توصیه می‌شود مادربرد تعمیر و یا تعویض گردد. توصیه می‌شود به جای تعویض مادربرد، از یک کارت wi-fi روی شکاف PCMCIA استفاده نمایید.

نصب درایور کارت شبکه لپ تاپ

لپ تاپ ها همچون سایر دستگاه‌های سخت افزاری دیگر، جهت برقراری ارتباط با نرم افزار نیاز به درایور دارند. اگر کارت شبکه لپ تاپ شما کار نمی‌کند این احتمال وجود دارد که درایور آن حذف یا دچار مشکل شده باشد. در صورت اطمینان از این مسئله میتوانید اشکال پیش امده را با بروزرسانی درایور کارت شبکه رفع کنید. (نکته: بدیهی است که در صورت خرابی کارت شبکه امکان دسترسی به اینترنت جهت بروزرسانی درایور کارت شبکه لپ تاپ وجود ندارد. در این شرایط، باید درایور مربوطه را از طریق دستگاه دیگری دانلود کنید و توسط یک فلش یا سی دی به دستگاه مورد نظرتان انتقال دهید).

روش پیشنهادی ما برای این کار استفاده از ابزار Driver Updater است که می‌تواند نسخه‌های به روز را حتی وقتی دستگاه خاموش است دریافت کند. این برنامه را بر روی دستگاهی که درایور را برای آن احتیاج دارید، نصب کنید و سپس اطلاعات را در یک فایل ذخیره کنید. در ادامه فایل به دست آمده را در همان برنامه Driver Updater در یک لپ تاپ سالم اجرا کنید. سپس درایور مورد نظر را دانلود کنید و به لپ تاپی که دچار مشکل شده است، انتقال دهید.

نکاتی چند درباره تعویض کارت شبکه لپ تاپ

خوشبختانه تعویض کارت شبکه لپ تاپ کار چندان پیچیده‌‌ای نیست و با اندک دقت و دستکاری، توسط خود کاربر نیز قابل انجام است. با این وجود به دلیل ظرافت بالای قطعات لپ تاپ و حساسیت بالای آنها، توصیه می‌شود سرویس‌های مرتبط با تعویض و تعمیر کارت شبکه صرفاً توسط کارشناسان تعمیر انجام پذیرد. به ویژه آنکه کارت شبکه لپ تاپ ارتباط مستقیمی با مادربرد دارد و این موضوع سبب می‌گردد با اندک بی‌مبالاتی، آسیب شدیدی به دستگاه وارد شود. از این رو قویاً توصیه می‌شود بررسی، عیب‌یابی، تعمیر و تعویض کارت شبکه لپ تاپ توسط کارشناسان تعمیر لپ تاپ انجام شود.

تعمیرات لپ تاپ در تهران

تعمیرات لپ تاپ با توجه به حضور نسبتاً گستردۀ این دستگاه در بازارهای داخلی کشور، ادعای بسیاری از مراکز موجود در سطح کشور است، لیکن آنچه که شما کاربران گرامی -پیش از تحویل لپ‌تاپ خویش به هریک از این مراکز- می‌بایست به آن توجه داشته باشید، کسب اطمینان از مجاز و استاندارد بودنِ مرکز ارائه‌دهنده خدمات مرکز تخصصی لپ تاپ در تهران است. هوشمندی کاربر در حین مراجعه به یک مرکز و توجه به پارامترهای مذکور، سبب می‌گردد تا از وقوع پیشامدهای ناگوار –نظیر خرابی کامل دستگاه به سبب تعمیر در یک مرکز غیرمجاز- پیشگیری گردد.

یکی از مراکز مجاز و استاندارد در حوزه تعمیرات لپ تاپ، مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ در تهران است. این مرکز با تجهیز فضای خویش به پیشرفته‌ترین ابزارآلات عیب‌یابی و تعمیر در تلاش است تا بالاترین سطح کیفی خدمات را به مشتریان و مراجعان ارائه نماید. کارشناسان حاضر در نمایندگی مجاز تعمیر لپ تاپ با بهره گیری از سال ها تجربه در امر تعمیرات سخت افزار و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، کلیه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری انواع لپ تاپ را با قطعات اورجینال و مناسب ترین هزینه به مشتریان عزیز ارائه می دهند.

4/5 (2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩