اشتراک گذاری

تعمیر مادربرد لپ تاپ

 تعمیر مادربرد لپ تاپ به دلیل حساسیت این قطعه و نقش ویژه‌ی آن در کیفیت عملکرد لپ تاپ ها نیازمند حضور مهندسانی کارآمد و متبحر می‌باشد. مادربرد یکی از قطعات اصلی لپ‌تاپ و کامپیوتر به‌شمار می‌آید و در قیاس باCPU  که به آن لقب مغز کامپیوتر را می‌دهند در حکم ستون فقرات است.

نام مادربرد (Main Board / Mother Board) از این‌ رو به این قطعه اطلاق می‌گردد که تمامی قطعات یک کامپیوتر –به طور مستقیم و یا غیر مستقیم- به این بُرد وصل می‌شوند. مرکز تعمیر مادربرد لپ تاپ یکی از مجموعه های پیشرو در حوزه تعمیر و ترمیم مادربرد لپ تاپ است که جمعی از مهندسانِ کارآمد و متخصص این حوزه را به همکاری فراخوانده و با ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات، رضایت بیش از پیش و روزافزون کاربران و مراجعان خویش را کسب نموده است.

تعمیر مادربرد لپ تاپ

نشانه‌های خرابی مادربرد لپ تاپ را بشناسید

اگر از کاربران همیشگی لپ تاپ های امروزی باشید، بهتر است نشانه‌های مرتبط با خرابی مادربرد لپ تاپ را بشناسید. آشنایی با این نشانه‌ها سبب می‌گردد تا با مشاهده آنها، نوع اشکال پیش آمده در دستگاه را شناخته و بلافاصله جهت تعمیر لپ تاپ اقدام نمایید.

به طور کلی به عنوان یک کاربر می‌توانید در صورت مشاهده نشانه‌هایی چون نصب نشدن ویندوز، روشن نشدن دستگاه، شارژ نشدن دستگاه، خاموش شدن دستگاه، کند شدن شدید لپ تاپ، عمل نکردن کلیدها، تصویر نداشتن دستگاه، ایجاد تصویر تنها در خروجی مانیتور، پرش تصویر و در نهایت به هم ریختگی رنگ تصویر، یکی از احتمالات خود را مبنی بر خرابی مادربرد قرار دهید. البته موارد ذکر شده می‌تواند دال بر خرابی قطعات دیگری نیز باشد که تأیید یا عدم تأیید این موضوع، نیاز به بررسی کلی عملکرد لپ تاپ دارد. در صورتی که بررسی کارشناسان خرابی مادربرد را تأیید کند، تعویض و یا تعمیر مادربرد لپ تاپ در دستور کار قرار می‌گیرد.

علل خرابی مادربرد لپ تاپ

در این بخش به ذکر برخی از عللی که خواهیم پرداخت که سبب خرابی مادربرد لپ تاپ شده و تعمیر مادربرد لپ تاپ را ضروری می‌سازند. برخی از عللی که سبب خرابی مادربرد لپ تاپ می‌گردند عبارتند از: نوسانات بیش از حد برق و منبع ولتاژ، ریخته شدن مایعات روی لپ تاپ، ایرادات ناشی از چیپست شمالی و چیپست جنوبی لپ تاپ،

ایرادات شیارهای گرافیک (PCI-ESlot ,AGT Slot): استفاده از کارت های گرافیک غیر استاندارد و عدم نصب صحیح این کارت ها درون شکاف AGP یا PCI-E، ایراد اسلات رم و عدم نصب صحیح رم روی اسلات رم لپ تاپ، استفاده از شارژرهای غیر اوریجینال و عدم هماهنگی شارژر با ولتاژ و آمپر لپ تاپ، استهلاک مادربرد لپ تاپ و … . همانگونه که گفته شد علل متفاوتی می‌تواند شما را ناچار به تعویض یا تعمیر مادربرد لپ تاپ نماید. از میان عللی مه سبب خرابی مادربرد می‌گردند برخی قابل پیشگیری بوده و برخی دیگر –نظیر استهلاک قطعات- غیر قابل اجتناب بوده و به‌مرور زمان اتفاق می‌افتند.

تخصصی‌ترین خدمات تعمیر مادربرد لپ تاپ

کاربرانی که متوجه وجود اشکال در مادربرد لپ تاپ خود شده‌اند و نیازمند خدمات مرتبط با عیب‌یابی و تعمیر مادربرد لپ تاپ گشته‌اند، می‌توانند با حضور در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ، از تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با این بخش از دستگاه بهره‌مند گردند. خدمات ارائه شده در این مرکز جهت تعمیر مادربرد لپ تاپ منحصر به موردی خاص نیست و کلیه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با این بخش از لپ تاپ را شامل می‌گردد. برخی از این خدمات عبارتند از:

تعميرات مادربرد لپ تاپ (شامل تعويض چيپ جنوبی، شمالی و آپديت بايوس)، سرويس سيستم شامل سرویس سيستم خنک‌کننده، تقويت و سرویس خازن‌ها و اورکلاکينگ مادربرد و …، عیب‌یابی، تعمیر و رفع اختلالات مودم در مرکز تعمیر مادربرد، عیب‌یابی و تعمير کارت گرافيک، رفع مشکل قفل بايوس انواع هارد و مادربرد، رفع مشکلات مربوط به منبع تغذیه سوئچینگ، تعمیر کارت‌های صدا در مرکز تعمیر مادربرد لپ تاپ، رفع و تعمیر مشکل سوکت‌های سی‌پی‌یو، تعمیر و رفع مشکلات مربوط به کنترلرها ، رفع و تعمیر مشکلات قطعات SMD (مقاومت، دیود، ترانزیستور، خازن و…)، ترمیم نواقص ایجاد شده به دلیل قطعی مدار در مرکز تعمیر مادربرد لپ تاپ، تعویض پایه CPU در صورت شکستگی، تعویض و ترمیم اسلاتهای RAM و گرافیک، تعویض و ترمیم جک‌های مختلف مادربرد و … .

تعویض مادربرد لپ تاپ

اگر تعمیر مادربرد لپ تاپ امکان ‌پذیر نباشد، تنها راه تعویض مادربرد لپ تاپ است. به دلیل حساس و پیچیده بودن تعویض مادربرد لپتاپ حتماً باید این کار توسط یک تکنسین با تجربه با دانش کافی انجام شود زیرا یک اشتباه، می‌تواند باعث بروز مشکلات بزرگ‌ تر  و بیشتری برای لپ تاپ گردد.

هزینه تعویض مادربرد لپ تاپ

هزینه تعویض مادربرد لپ تاپ با توجه به مدل لپ تاپ و مادربرد محاسبه میشود همچنین نمی توان با اطمینان هزینه تعمیر مادربرد لپ تاپ را تخمین زد زیرا علاوه بر موارد گفته شده به شدت و نوع آسیب دیدگی مادربرد نیز بستگی دارد. در صورتی که مادربرد، سوخته و یا شکسته باشد، باید این قطعه تعویض شود. 

در نظر داشته باشید که قیمت این قطعه به هزینه نهایی تعمیر مادربرد لپ تاپ اضافه می شود.

 تعمیر مادربرد لپ تاپ و دیگر واحدهای تعمیرات تهران لپ تاپ

مرکز تعمیر مادربرد لپ تاپ با بهره‌‌مندی از پیشرفته‌ترین تجهیزات تعمیر و با همکاری جمعی از مهندسان تعمیر لپ تاپ فضایی فراهم ساخته که در آن امکان رفع غالب اختلالات ایجاد شده در این قطعه ایجاد شده است. مرکز تعمیر مادربرد لپ تاپ به یُمن بهره‌مندی از تخصص، مهارت، تجربه، دانش و خلاقیت کارشناسان فنی خود توانسته است تا در زمینه فعالیتی خود، به سطح مطلوبی از ارائه خدمات بپردازد و حتی‌الامکان در جهت بهینه‌سازی کاربردهای تکنولوژی در کشور کوشا باشد. دیگر واحدهای تعمیرات تهران لپ تاپ در بخش زیر معرفی می گردند.

 تعمیر مادربرد لپ تاپ و دیگر واحدهای تعمیرات تهران لپ تاپ

خدمات واحد تعمیر مادربرد لپ تاپ

  • تعمیر کارت‌های صدا
  • تعمیر کارت تی‌وی
  • رفع و تعمیر مشکل سوکت‌های سی‌پی‌یو
  • تعمیر و رفع مشکلات مربوط به کنترلرها
  • رفع و تعمیر مشکلات قطعات SMD (مقاومت، دیود، ترانزیستور، خازن و…)
  • ترمیم نواقص ایجاد شده به دلیل قطعی مدار
  • تعویض پایه CPU در صورت شکستگی
  • تعویض و ترمیم اسلاتهای RAM و گرافیک
  • تعویض و ترمیم جک‌های مختلف مادربرد
  • تعمیرات مادربرد (شامل تعویض چیپ جنوبی، شمالی و آپدیت بایوس)
  • سرویس سیستم شامل سرویس سیستم خنک‌کننده، تقویت و سرویس خازن‌ها و اورکلاکینگ مادربرد
  • عیب‌یابی و رفع اختلالات مربوط به هارد مکانیک و الکترونیک، سیلندر و برد و بد سکتورگیری
  • بازیابی اطلاعات هارد دیسک
  • عیب‌یابی، تعمیر و رفع اختلالات مودم
  • عیب‌یابی و تعمیر کارت گرافیک
  • تعمیر DVD ROM – CD RW – صنعتی CD ROM – DVD RW
  • رفع مشکل قفل بایوس انواع هارد و مادربرد
  • رفع مشکلات مربوط به منبع تغذیه سوئچینگ
4/5 (3 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩