اشتراک گذاری

بهترین باتری برای لپ تاپ

بهترین باتری برای لپ تاپ در چه برندی مورد استفاد قرار گرفته است؟ این سوال چرا باید برای کاربران لپ تاپ مهم باشد؟ پاسخ این سوال کاملاً روشن است. لپ تاپ های مورد استفاده، تمام انرژی مورد نیاز خود را از باتری دریافت می نماید و همین امر سبب می گردد تا در صورت بروز خرابی های زود هنگام و یا افت عملکرد، نارضایتی ها از دستگاه مورد استفاده و یا نیاز به تعمیر لپ تاپ گردد؛ به ویژه در شرایطی که کاربر نیاز به فعالیت های طولانی مدت و کارهای چند ساعته با این دستگاه داشته باشد، عمر پایین باتری دستگاه و ناکارآمدی آن واقعا آزاردهنده خواهد بود. تمامی موارد مذکور و دیگر دلایل احتمالی و ذکر نشده، سبب گشته تا عمر طولانی باتری یکی از ملاک های موجود برای افرادی باشد که قصد تهیه و خرید لپ تاپ را دارند. از همین رو در این مقاله بر آنیم تا به این پرسش که بهترین باتری برای لپ تاپ در دستگاه های کدام برند یافت می شود، پاسخ دهیم. همراه ما باشید.

بهترین باتری برای لپ تاپ

انواع مختلف باتری

انتخاب و خرید بهترین باتری برای لپ تاپ، مستلزم این است که مدل های مختلف این قطعه را به خوبی بشناسید. به طور کلی 5 مدل باتری برای لپ تاپ ها تولید و عرضه می شوند که عبارتند از:

باتری لیتیوم یون (Li-ion)

یکی از جدیدترین باتری های لپ تاپ، لیتیون یونی است که مقاومت بسیار بالایی در برابر Memory effect یا اثر حافظه دارد. این مدل در حال حاضر بهترین باتری برای لپ تاپ است و بیشتری کارایی و دوام را دارد.

باتری نیکل کادمیوم (Ni-Cd)

یکی دیگر از انواع باتری لپ تاپ، باطری نیکل کادمیوم است که بیشتر در نوت بوک ها مورد استفاده قرار می گرفت. این مدل امروزه استفاده زیادی ندارد و تقریبا می توان گفت که به کلی منسوخ شده است. با این حال باید بدانید که باتری های نیکل کادمیومی، سرعت شارژ بسیار بالایی داشتند.

باتری نیکل متال هیدرید (Ni-MH)

باتری نیکل متال هیدرید اگرچه بهترین باتری برای لپ تاپ نیست، اما کیفیت خوبی دارد. ویژگی مثبت این مدل این است که در آن از مواد خطرناک یا فلز سنگین استفاده نشده است. با این حال، خصوصیت بارز باتری نیکل متال هیدرید این است که حدود دو برابر بیشتر از باتری نیکل کادمیم ظرفیت دارد.

پیشنهاد می شود مقاله تعمیر باتری لپ تاپ را مطالعه کنید.

باتری لیتیوم پلیمری (Li-pol)

باتری های لیتیوم پلیمیری را می توان بهترین باتری موجود در بازار به شمار آورد. این باتری در مقایسه با دیگر باطری‌هایی که ذکر کردیم، کوچک ‌تر، سبک تر و ایمن تر است و می توانید به عنوان بهترین باتری برای لپ تاپ، روی آن حساب کنید.

باتری هوشمند (Smart Battery)

در ادامه معرفی بهترین باتری لپ تاپ، به باتری هوشمند می رسیم. این مدل، ساخته شده از یک سری تراشه و بردهای مداری است که باعث می ‌شوند باتری قدرت برقراری ارتباط با کامپیوترها و لپ تاپ ها را داشته باشد.

بهترین باتری برای لپ تاپ و ادعای شرکتها

همانطور که گفتیم این موضوع که کدام برند بهترین باتری را برای لپ تاپ های خود استفاده کرده است مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. اما مشکل آنجاست که گاه شرکت های سازنده برای جلب مشتری ادعاهایی دارند که چندان با واقعیت جور در نمی آید. سازندگان تمام لپ تاپ ها مدعی آنند که بهترین باتری برای لپ تاپ در دستگاه های ساخت آنها مورد استفاده قرار گرفته اما شما کاربران گرامی تا چه اندازه می توانید به این ادعاها خوشبین باشید؟ به نظر شما در صورت بررسی لپ تاپ های مختلف (البته در شرایط یکسان) این ادعاها تا چه اندازه درست از آب در خواهد آمد؟ کارشناسان وب سایت (Which.co.uk) در یک بررسی جامع بر روی لپ تاپ های ایسر، اپل، ایسوس، دل، اچ پی، لنوو و توشیبا ادعاهای سازندگان آنها را مورد بررسی قرار داده اند. حال ببینیم بهترین باتری برای لپ تاپ ساخت توسط کدام برند مورد استفاده واقع شده است.

بهترین باتری برای لپ تاپ پس از آنالیز لپ تاپ های مختلف

جهت پاسخگویی به این پرسش کارشناسان لپ تاپ های ایسر، اپل، ایسوس، دل، اچ پی، لنوو و توشیبا را در شرایط مساوی مورد بررسی قرار دادند. در این بررسی تمامی لپ تاپ ها با شارژ صد در صد شروع به کار کرده و روند یکسانی از مصرف انرژی را پشت سر گذاشتند. بررسی های نهایی حاکی از آن بود که کمپانی اپل درباره عمر باتری لپ تاپ هایش ادعای واقعی تری داشته است، در حالیکه ادعای دو کمپانی دل و اچ پی درباره عمر باتری لپ‌تاپ‌ها بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی بود که در واقعیت به کاربران گفته شده است.

3/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩