اشتراک گذاری

احیاء باطری لپ تاپ

باطری لپ تاپ از آن دست قطعاتی است که عمر مفید محدودی دارد. بدین معنی که پس از یک تا دو سال کار، دیگر قادر به تأمین نیروی مورد نیاز دستگاه نیست و عملاً بدل به قطعه ای بی‌مصرف می گردد. در این شرایط کاربر ناچار می شود تا باطری لپ تاپ خود را تعویض کند و نمونه جدیدی را جایگزین سازد. اما کارشناسان توصیه می کنند پیش از اقدام به تعویض باطری، روش احیاء باطری لپ تاپ نیز امتحان شود. در این روش، با استفاده از برخی ترفندها، تلاش می شود، تا بخشی از کارکرد مفید این قطعه به آن بازگردانده شود. 

برای مثال اگر باطری لپ تاپ توانایی حفط تنها ده درصد شارژ را داشته باشد، پس از احیاء باطری لپ تاپ این احتمال وجود دارد که این میزان به پنجاه یا شصت درصد برسد. اگر چه احیاء باطری لپ تاپ، تمام توان این قطعه را بازیابی نمی کند اما همان بخش اندک نیز گاه مورد نیاز بسیاری از کاربران است و به قولی «کار آنها را راه می اندازد».

احیاء باتری لپ تاپ

شرایط احیاء باطری لپ تاپ

احیاء باطری لپ تاپ نه نیاز به امکانات خاصی دارد و نه نیاز به تجهیزات و ابزاری خاص. بنابراین کاربران لپ تاپ ها، در صورتی که باطری لپ تاپ آنها پاسخگو باشد، می توانند این ترفند را بر روی باطری پیاده سازند. منظور از پاسخگو بودن باطری لپ تاپ آن است که این باطری ها شرایط زیر را دارا باشند:

  • این روش تنها برای باطری های نیکل کادمیوم و یا باطری های نیکل متال هیدرید است و برای باطری های لیتیومی فایده ای ندارد.
  • به علاوه ترفند احیاء باطری لپ تاپ برای باطری هایی امتحان شود که عمر مفید خود را کرده اند و حدود دو سال از استفاده آنها می گذرد. یا باطری هایی که توانایی حفظ شارژ آنها به شدت کاهش یافته و یا به صفر رسیده است.

آموزش احیاء باطری لپ تاپ

در مراحل ذکر شده در بخش ذیل، با روش احیاء باطری لپ تاپ آشنا می شوید. همانگونه که ذکر شد احیاء باطری لپ تاپ با این روش تنها برای باطریهای نیکل کادمیوم و یا باطری های نیکل متال هیدرید ممکن است و در بهبود عملکرد باطری های لیتیومی تأثیری ندارد.

  • در این مرحله از شوک دادن باطری لپ تاپ، باطری را به لپ تاپ بزنید و آن را شارژ کنید.
  • پس از شارژ شدن باطری اجازه دهید که شارژ باطری مصرف شود و مجدداً به صورت کامل توسط دستگاه مصرف شود.
  • مراحل ذکر شده در بخش فوق را حدود ۷ مرتبه تکرار کنید.
  • در این مرحله احیاء باطری لپ تاپ به پایان می رسد و باطری دستگاه شما می تواند مجدداً ۱ تا ۲ ساعت شارژ خود را حفظ نماید.
  • باطری لپ تاپ خود را در یک پلاستیک فریزر زیپ دار بگذارید و زیپ آن را محکم ببندید.
  • باطری را به مدت ۱۲ ساعت در فریزر بگذارید.
  • پس از ۱۲ ساعت باطری را از فریزر خارج کنید و اجازه دهید که به دمای معمولی اتاق برسد.
  • در صورت مرطوب شدن باطری، با یک پارچه آن را خشک کنید.

احیاء باطری لپ تاپ با کالیبره کردن باطری

روش دیگری که می توان از آن برای احیاء باطری لپ تاپ استفاده کرد، کالیبره کردن است. کالیبره کردن لپ تاپ کمک می کند تا دیگر خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ بدون هشدار قبلی برای شارژ کم باطری شما را متعجب نکند. شما می توانید از فایل های راهنما یا دستورالعمل هایی که شرکت سازنده برای کالیبره کردن باطری لپ تاپ در اختیار کاربران خود قرار داده اند، نیز استفاده کنید؛ زیرا هر یک از شرکت ها فرایند یا ابزار متفاوتی برای کالیبره کردن باطری محصولات خود ارائه کرده اند. 

برخی از شرکت ها هم اصلا کالیبره کردن باطری برخی از مدل های لپ تاپ خود را ضروری نمی دانند، مثلا اپل اعلام کرده است که کالیبره کردن باطری مدل های جدید مک بوک لازم نیست؛ اما کاربران مدل های قدیمی تر باید این کار را انجام دهند. در هر حال اگر باطری دستگاه نسبت به چند ماه قبل دوام کمتری دارد، می توان با کالیبره کردن، آن را احیاء کرد. 

یکی از اصول اساسی برای کالیبره کردن باطری لپ تاپ، شارژ شدن کامل آن و تخلیه آن در حد صفر درصد است که معمولا در مواقع عادی چنین اتفاقی رخ نمی دهد. در صورت نیاز به احیاء باطری لپ تاپ و اقدام به کالیبره کردن دستگاه مراحل ارائه شده در بخش زیر را دنبال نمایید:

  • باطری را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید.
  • با شارژ شدن ۱۰۰ درصدی باطری، آن را به مدت یک تا دو ساعت دیگر همچنان متصل به برق باقی بگذارید.
  • پس از یک تا دوساعت، باطری را از برق بکشید و تا زمانی از دستگاه استفاده کنید که اخطار کمبود باطری نمایش داده شود و سیستم از شما بخواهد باطری را شارژ کنید. به این درخواست توجه نکنید و اجازه دهید تا آخرین ذره از باطریتان مصرف شود و دستگاه خاموش شود.
  • پس از خاموش شدن دستگاه اجازه بدهید لپ تاپ ۱ تا ۲ ساعت به همان حالت در اغما باقی بماند.
  • با گذشت دو ساعت، دستگاه را به برق متصل کنید و اجازه دهید باطری ۱۰۰ درصد شارژ شود.
  • با پشت سرگذاشتن دستورالعمل فوق دستگاه شما کالیبره خواهد شد و بخشی از احیاء باطری لپ تاپ تان انجام می شود.

واحدهای تعمیرات لپ تاپ

تعمیرات لپ تاپ انجام شده در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ به دلیل استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و جدیدترین ترفندها، بهبود و ارتقاء عملکرد دستگاه های معیوب و بازیابی کیفیت اولیه آنها را سبب گشته است. کارشناسان این مرکز با تمرکز بر ساختار کلی و جزیی لپ تاپ و واکاوی تعداد بیشماری از آنها، تسط بالایی بر کانفینگ این دستگاه یافته اند به گونه‌ای که عیب‌ یابی هر یک از آنها را در کمترین زمان ممکن انجام داده و عملیات تعمیر را با بالاترین میزان موفقیت به اتمام می‌ رسانند. 

شما کاربران گرامی می توانید با حضور در مرکز تعمیر لپ تاپ و مراجعه به پارت تخصصی مرتبط با لپ تاپ خویش، تخصصی ترین سرویس های سخت افزاری و نرم افزاری نظیر خدمات مرتبط با احیاء باطری لپ تاپ را دریافت نمایید.

مرکز تعمیرات لپ تاپ

مرکز تعمیرات تهران لپ تاپ با بهره مندی از سال‌ها تجربه در امر تعمیرات سخت‌افزار و نرم‌افزار و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، کلیه تعمیرات سخت افزاری  و نرم افزاری لپ تاپ را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد. کارشناسان حاضر در مرکز نمایندگی تعمیر لپ تاپ به دلیل تسلط بر هر دو بخشِ نرم افزاری و سخت افزاری محصولات و در اختیار داشتن بروزترین ابزآلات تعمیر و ترمیم، قادر به رفع تمامی اختلالات و عیوب ایجاد شده در لپ تاپ ها می ‌باشند.‌ 

مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ به دلیل ساختار مشتری‌مدار خود، اهتمام ویژه‌ای به ارائه کلیه خدمات تعمیر و ترمیم با قیمت‌های شرکتی و براساس نرخنامه مصوب اتحادیه به هموطنان گرامی دارد.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩