اشتراک گذاری

ارتقا لپ تاپ

یکی از گزینه‌های پیش‌رو برای کاربران لپ تاپ های قدیمی آن است که دستگاه از رده خارج شده خود را با تعویض برخی قطعات، به اصطلاح ارتقا دهند و مجدداً آن را به روز نمایند. این امر ضمن بهبود و ارتقا عملکرد دستگاه، صرفه‌جویی خوبی نیز در بخش هزینه خواهد داشت. 

اما آیا انجام این کار برای همگی کاربران ممکن است و تمامی لپ تاپ های قدیمی قابلیت ارتقا را دارند؟ دیگر آنکه آیا تمامی قطعات لپ تاپ را می توان ارتقا داد و در این باره محدودیتی شامل دستگاه نمی شود؟ در این مقاله برآنیم تا پاسخگوی برخی از رایج‌ترین پرسش‌های شما کاربران گرامی درباره بایدها و نبایدهای ارتقا لپ تاپ باشیم. اگر شما نیز قصد این کار را دارید، توصیه می‌کنیم با مطالعه بخش‌های آتی و سایر مقالات موجود در وب‌سایت‌های معتبر اطلاعات خود درباره ارتقا لپ تاپ، ویژگیها، مزایا و معایب این کار را افزایش دهید.

ارتقا لپ تاپ

نکات مهم پیش از ارتقا لپ تاپ

مهم‌ترین کاری که باید پیش از اقدام به ارتقا لپ تاپ انجام دهید گردآوری اطلاعات در ارتباط با سیستم سخت افزاری لپ تاپ است. در گردآوری اطلاعات سعی کنید به پاسخ این سوالات دست یابید. نخست آنکه آیا امکان ارتقا لپ تاپ شما وجود دارد؟ 

به عبارتی دیگر آیا سازنده دستگاه، قطعات دستگاه را به گونه‌ای طراحی و ساخته است که کاربر بتواند در صورت نیاز آنها را تعویض کند و ارتقا دهد؟ گاه لحیم قطعات، پیچ های متعدد، اتصال باتری به دستگاه  مواردی از این دست کار ارتقا لپ تاپ را بسیار دشوار می کند.

دیگر آنکه توصیه می شود که پیش از ارتقا، نظر برخی از کاربرانی که این کار را کرده‌اند جویا شوید و میزان رضایت آنها را بپرسید. در مورد سایر موضوعات، مثلا حداکثر توانایی و نوع قطعاتی که لپ‌تاپ شما از آن پشتیبانی می‌کند، می توانید در وب‌سایت سازنده و سایر وب‌سایت‌های تخصصی تحقیق و از کارایی قطعات جدید بر روی لپ‌تاپ خود اطمینان حاصل کنید.

ارتقا نرم افزاری لپ تاپ

ارتقا لپ تاپ تنها مربوط به بخش سخت افزاری نیست و بخش نرم افزاری لپ تاپ را نیز شامل می شود. ارتقاء نرم افزاری لپ تاپ معمولاً شامل آپگرید کردن بایوس BIOS سیستم و سیستم عامل می‌گردد. البته ارتقا لپ تاپ از این نظر نیز خالی از اشکال نیست.

گاه با قدیمی شدن لپ تاپ و آپگرید نکردن بایوس دستگاه به مشکلات عدیده‌ای نظیر نصب نشدن نرم افزارها و سیستم عامل های جدید گرفتار می شود. در هر حال توصیه می شود که اگر قصد ارتقا لپ تاپ را دارید، بهتر است در زمان خرید به این نکته دقت کنید و اطلاعاتی در ارتباط با امکان ارتقا لپ تاپ یا عدم امکان آن را کسب نمایید.

اگر میخواهید با هزینه مناسب و معقول لپ‌تاپ خود را ارتقاء دهید، بهترین راه حل برای شما تعویض هارد دیسک با هارد دیسک‌های جدید و دارای دور موتور (RPM) بالاتر مانند ۷۲۰۰ و ۷۴۰۰ دور در دقیقه است. راه کار دوم نیز ارتقاء حافظه رم با توجه به میزان پشتیبانی شده توسط لپ‌تاپ است.

آیا ارتقا لپ تاپ من امکان‌پذیر است؟

با توجه به اینکه ساخت و طراحی لپ تاپ ها، به سمت و سوی هر چه باریک‌تر و سبک‌تر شدن در حال حرکت است، قطعات موجود در این دستگاه‌ها نیز بسیار فشرده‌تر و کم حجم‌تر شده‌اند. همین موضوع سبب شده تا جابجایی، تعویض و ارتقا لپ تاپ ها بسیار دشوار و گاه غیرممکن گردد. با این حال همیشه قطعاتی هستند که امکان تعویض آنها وجود دارد. 

برخی از این قطعات -که امکان تعویض آنها وجود دارد- عبارتند از: پردازنده، رم، فضای ذخیره سازی، حتی کارت های وای فای، بلوتوث و… البته تمامی این موارد در نهایت به طراحی شرکت سازنده و مدل دستگاه شما بر می گردد.

معمول ترین ارتقا سخت افزاری که بر روی لپ تاپ ها می توان انجام داد، ارتقا رم و حافظه ذخیره سازی اطلاعات است. تعویض HDD کهنه و کند با  SDD های جدید و سریع، سرعت خارق العاده ای را به سیستم شما به هنگام باز کردن اپلیکیشن ها و بارگذاری صفحات می دهد. اگر رم نصب شده بر روی دستگاه شما ۴GB است، ارتقا به نمونه های ۸GB و یا ۱۶GB راندمان کاری شما و توان مولتی تسکینگ دستگاه را به شدت افزایش می دهد. راحت ترین راه برای مشاهده قطعات قابل ارتقا در لپ تاپ، مراجعه به سایت شرکت سازنده است.

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ خودت رو بسپارش به ما!

تشخیص امکان ارتقا لپ تاپ

یکی از مطمئن ترین راه های موجود جهت فهمیدن این موضوع که آیا می توان لپ تاپ مورد استفاده را ارتقا داد یا خیر مراجعه به وب سایت رسمی شرکت Crucial است. شرکت Crucial یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان RAM و SSD در جهان است، که نرم افزار کاربردی را برای بررسی وجود امکان ارتقا سخت افزاری لپ تاپ، توسعه داده است. برای این کار مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا به وب سایت شرکت Crucial مراجعه کنید.
  • سازنده لپ تاپ خود را انتخاب کنید.
  • در این مرحله می بایست خانواده لپ تاپ خود را انتخاب کنید.
  • مدل دقیق لپ تاپ خود را انتخاب نمایید.
  • حال بر روی گزینه Find upgrade کلیک کنید.
  • با این جستجو شما احتمالا بتوانید پاسخ برخی از پرسش های خویش نظیر اینکه لپ تاپ شما از چه مدل RAM پشتیبانی می کند، آیا امکان نصب SSD در دستگاه شما وجود دارد و مواردی از این دست را پیدا کنید. این ابزار تولیدات برند Crucial را نمایش می دهد، اما با آگاهی از نوع قطعه ای که در لپ تاپ شما قابل ارتقا است می توانید از قطعات هر سازنده ای استفاده کنید.

مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ

تخصصی ترین تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ با حضور در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ قابل دریافت است. تعمیرات لپ تاپ انجام شده در این مرکز به دلیل استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و جدیدترین ترفندها، بهبود و ارتقاء عملکرد دستگاه های معیوب و بازیابی کیفیت اولیه آنها را سبب گشته است. 

کارشناسان این مرکز با تمرکز بر لپ تاپ های متعدد و واکاوی تعداد بیشماری از آنها، تسط بالایی بر ساختار این دستگاه‌ها یافته اند به گونه‌ای که عیب‌ یابی هر یک از آنها را در کمترین زمان ممکن انجام داده و عملیات تعمیر را با بالاترین میزان موفقیت به اتمام می‌ رسانند. در صورتی که امکان حضور در تعمیرگاه وجود نداشته باشد می توانید از سرویس تعمیر لپ تاپ در محل استفاده نمایید.

واحدهای تعمیرات لپ تاپ

مرکز تخصصی تعمیرات تخصصی لپ تاپ متشکل از پارت های متعددی است که در هر یک از آنها، سرویس های تخصصی مرتبط با یکی از لپ تاپ های موجود در بازار اعم از ایسوس، اپل، سونی، ایسر، لنوو و … به مراجعان ارائه می گردد. مراجعان به این مرکز، بسته به نوع و مدل لپ تاپ و اشکال پیش آمده در آن به یکی از پارت های تعمیرات laptop راهنمایی شده و در آن سرویس های مورد نیاز را دریافت می کنند.

خدمات ارائه شده در تخصصی ترین نمایندگی تعمیر لپ تاپ از جمله خدمات مرتبط با ارتقا لپ تاپ به یُمن وجود کارشناسان زبده با بالاترین سطح کیفی و با استفاده از مؤثرترین متدهای تعمیر انجام می‌پذیرد. شایان ذکر است در این مرکز به آندسته از کاربرانی که امکان مراجعه به تعمیرگاه را ندارند سرویس ها بصورت تعمیر لپ تاپ در محل ارائه می گردد. واحدهای تعمیر لپ تاپ در بخش زیر معرفی گشته اند.

 

ارتقا لپ تاپ

 

 

 

 

[/vc_column_inner][/vc_row_inner]

 

 

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩