اشتراک گذاری
  • خانه
  • مقالات
  • پس از نصب ویندوز چه اقدامات تکمیلی باید انجام دهیم؟

پس از نصب ویندوز چه اقدامات تکمیلی باید انجام دهیم؟

پس از نصب ویندوز چه اقدامات تکمیلی باید انجام دهیم؟ اقدامات تکمیلی بعد از نصب ویندوز کدام اند؟ اگر تا امروز حتی یک بار تجربه نصب ویندوز را داشته باشید، حتما می دانید که پس از پایان مراحل نصب ویندوز لازم است یک سری از نرم افزار های ضروری را نصب کنید تا بتوانید از سیستم عامل خود به خوبی استفاده نمایید. در ادامه در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد.

پس از نصب ویندوز چه اقدامات تکمیلی باید انجام دهیم

بررسی اقدامات تکمیلی بعد از نصب ویندوز

آنچه مسلم است این است که ویندوز به تنهایی و به خودی خود نمی تواند مفید و کار راه انداز باشد. لذا اگر اقدامات تکمیلی بعد از نصب ویندوز را دست کم بگیرید و انجام ندهید، عملا نمی توانید از این سیستم عامل استفاده کنید. لازم است که پس از نصب ویندوز نرم افزار های NET_Framework،  directx ،  Microsoft Visual، Silverlight، vcredist و openall را نیز نصب کنید. اینها نرم افزار های مکمل و پایه ای ویندوز هستند که برای اجرای بازی ها و اجرای برنامه ها پیش نیاز هستند. پس از نصب این نرم افزار ها به راحتی می توانید نرم افزار های کاربردی را نصب و استفاده کنید.

نصب برنامه های کاربردی

بسته به اینکه شما کدام مدل از کاربران ویندوز هستید، اقدامات تکمیلی بعد از نصب ویندوز می تواند متفاوت باشد. منظور این است که برای نصب برنامه های کاربردی همواره این سوال را باید پاسخ دهید که حقیقا با سیستم رایانه ای و لپ تاپ خود می خواهید چه کار کنید و چه استفاده ای نمایید. 

بسته به جوابی که به این سوال می دهید، نصب برنامه های کاربردی می تواند متفاوت باشد. اما با این حال تعدادی از برنامه های کاربردی هستند که در تمامی سیستم های رایانه ای از جمله لپ تاپ ها نصب می شوند. که در ادامه به آنها اشاره می کنیم؛

سرویس های Office

Outlook، Word، Power Point و Excel از برنامه های جدا نشدنی در هر سیستم رایانه ای و لپ تاپ است. از حرفه ای تا مبتدی و یا سازمانی؛ نصب این برنامه ها از اولین اقدامات تکمیلی بعد از نصب ویندوز است. برای نصب این برنامه ها هرگز از کاربر سوال نمی شود که آیا به آنها نیاز دارد یا خیر؟ زیرا این دسته از برنامه های بدون شک برای همه کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. ممکن است کاربری از یک برنامه بیشتر از برنامه دیگر استفاده کند، اما در هر صورت به همه این برنامه ها نیاز خواهد داشت.

KMPlayer

در اقدامات تکمیلی بعد از نصب ویندوز نصب نرم افزار های پخش فایل های چند رسانه ای همیشه در اولویت های اول هستند.  KMPlayer یکی از برنامه های پخش فیلم و موسیقی است که معمولا برای همه لپ تاپ ها نصب می شود. این در حالی است که ویندوز 10 مجهز به نرم افزار بسیار قدرتمند Movies & TV  است و این برنامه به صورت پیشفرض روی دستگاه نصب است.

Mozilla FireFox، Google Chroome، Opera

یکی دیگر از اقدامات تکمیلی بعد از نصب ویندوز، نصب مرورگر ها است. در حالی که ویندوز 10 به صورت پیشفرض مایکروسافت اج را دارد، با این حال این سه مرورگر هم در لیست نرم افزاری های کاربردی برای شروع کار با یک سیستم رایانه ای درج شده اند.

Winrar

نصب Winrar یکی دیگر از اقدامات تکمیلی بعد از نصب ویندوز است. همان طور که می دانید این نرم افزار برای بازکردن فایل های فشرده، یکی کردن هزاران فایل در یک فایل و کم حجم کردن فایل ها و … کاربرد دارد. این نرم افزار قادر است تا با سرعت فایل های شما را فشرده کند یا فایل های فشرده را استخراج کند.

ترفندهای ویندوزی را از دست ندهید : استفاده از تصویر گیف در زمینه ویندوز

تعمیر لپ تاپ در تهران

نمایندگی تعمیر لپ تاپ در تهران در خدمت تمام کاربران است تا نیاز های مختلف آنها را در حوزه های مختلف برطرف سازد. در این مرکز تعمیراتی تمام مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری انواع لپ تاپ ها در مدل ها و برند های مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. مدرن ترین و پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات در مرکز تعمیرات لپ تاپ در تهران فراهم است تا کاربران به راحتی بتوانند به کیفیت خدمات رسانی این مرکز اعتماد کنند. این واحد معتبر تحت نظارت مرکز سخت افزار ایران است. تمامی سرویس ها همراه با ارائه ضمانت نامه های کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩