اشتراک گذاری

چرا لپ تاپ شارژ نمی شود؟

چرا لپ تاپ شارژ نمی شود پرسشی است که بسیاری از کاربران به دنبال پیدا کردن پاسخ آن هستند. حتما برای شما هم پیش آمده که در حالی که قصد استفاده از لپ تاپ خود را داشته اید، متوجه شده اید که دستگاه شارژ نمی شود. این مساله به هر دلیلی که به وجود آمده باشد، باعث نگرانی کاربران شده و در برخی موارد نیاز به بررسی تخصصی دارد. اطلاع از مواردی که منجر به بروز چنین مشکلی می شوند، به کاربران کمک می کند که خونسردی خود را حفظ کرده و اقدامات مفیدی را برای تعمیرات تخصصی لپ تاپ شان انجام دهند. با توجه به اهمیت موضوع، در این مقاله بررسی می کنیم وقتی لپ تاپ شارژ نمی شود باید چه اقداماتی انجام داد و چه عواملی در ایجاد این مساله نقش دارند. با ما همراه شوید تا اطلاعات کاملی در این خصوص به شما مخاطبین عزیز ارائه دهیم.

چرا لپ تاپ شارژ نمی شود؟

لپ تاپ شارژ نمی شود، بررسی دلایل

به طور کلی شارژ نشدن لپ تاپ می تواند ناشی از دلایل و عوامل مختلفی باشد. آنچه اهمیت دارد این است که این مساله هیچ ارتباطی به برند یا مدل دستگاه نداشته و برای هریک از انواع لپ تاپ ممکن است پیش بیاید. عوامل سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی دست به دست هم داده و باعث می شوند کاربر با این مشکل مواجه شود که لپ تاپ شارژ نمی شود. وجود قطعی، پارگی یا اتصالی در کابل برق، به هم ریختن تنظیمات لپ تاپ، نوسانات برق، از کار افتادن آداپتور، نفوذ گرد و غبار به قطعات داخلی دستگاه، داغ کردن بیش از اندازه لپ تاپ، خرابی پاور و مواردی از این دست، اصلی ترین دلایلی هستند که منجر به شارژ نشدن لپ تاپ می شوند. در برخی موارد خود کاربران می توانند به راحتی مشکل را برطرف کنند؛ اما توجه داشته باشید که اگر منشأ مشکل، قطعات داخلی دستگاه باشد، تعمیرات لپ تاپ باید حتما توسط تعمیرکاران متخصص و در مراکز معتبر انجام شود.

لپ تاپ شارژ نمی شود، عیب یابی دستگاه

عیب یابی به این معناست که با بررسی برخی موارد، دریابیم عیب دستگاه از کجاست و دلیل بروز مشکل چیست. برای انجام این فرایند در شرایطی که لپ تاپ شارژ نمی شود، اقداماتی وجود دارد که در زیر به توضیح آنها می پردازیم. لازم به ذکر است که در صورت امتحان کردن مراحل زیر و عدم نتیجه گیری، همکاران ما در نمایندگی تعمیر لپ تاپ، خدمات مربوط به عیب یابی و تعمیر این محصول را به شما عزیزان ارائه می دهند.

بررسی اتصالات

یکی دیگر از روش های عیب یابی لپ تاپی که شارژ نمی شود، بررسی اتصالات این دستگاه است. وقتی لپ تاپ شارژ نمی شود، این احتمال وجود دارد که اتصالاتی همچون کابل برق دچار بریدگی، پارگی یا قطعی شده باشند و به این ترتیب، مانع از انتقال برق به دستگاه شوند. در این حالت، تعویض این کابل مشکل را برطرف می کند؛ اگر چنین نشد، دستگاه را برای بررسی های تخصصی تر به یک تعمیرگاه مجاز و معتبر ببرید.

تست باتری

اگر مشاهده کردید که لپ تاپ شارژ نمی شود، لازم است که سلامت باتری را تست کنید. برای این کار، باطری را از دستگاه خارج کرده و لپ تاپ خود را به برق متصل کنید. اگر دستگاه شارژ شد، این به معنای خرابی باتری است و باید اقدام به تعمیر یا تعویض آن نمایید. اما اگر لپ تاپ شما حتی با اتصال به برق نیز شارژ نشد، نشان از وجود مشکلاتی در سایر قسمت های دستگاه بوده و باید اقدامات تخصصی را برای تعمیر آن انجام دهید.

تعویض شارژر لپ تاپ

یکی دیگر از راه هایی که وقتی لپ تاپ شارژ نمی شود کاربرد دارد، این است که شارژر را عوض کنید. به عبارت بهتر، برای اینکه متوجه شوید آیا مشکل از شارژ است یا خیر، بهتر است لپ تاپ را با استفاده از یک شارژ دیگر به برق متصل کنید. در این حالت، شارژ شدن دستگاه، به معنی خرابی شارژر اصلی بوده و لازم است در اسرع وقت، یک شارژر جدید متناسب با مدل لپ تاپ خود خریداری نمایید.

بررسی تنظیمات

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، یکی از دلایل محتمل در شرایطی که لپ تاپ شارژ نمی شود، به هم ریختن تنظیمات دستگاه است. با بررسی تنظیمات و به خصوص تنظیمات پاور، می توانید دلیل شارژ نشدن لپ تاپ خود را راحت تر تشخیص دهید. برای این کار، باید از طریق مسیر Start → Control Panel → Power Options، از غیر فعال بودن گزینه low battery level اطمینان حاصل نمایید. این گزینه باعث می شود که دستگاه به جای شارژ شدن، خاموش شود. در نتیجه لپ تاپ شارژ نشده و مشکلاتی را برای کاربر به وجود می آورد.

نمایندگی تعمیر لپ تاپ

نمایندگی تعمیر لپ تاپ ،  یکی از معتبرترین مراکز برای انجام تعمیرات انواع مدل های این دستگاه می باشد.در این مرکز شرکت تولید کننده خاصی مورد تاکید نبوده و تمامی برندها مورد بررسی و تعمیرات قرار می گیرند. به عنوام مثال، انواع مدل های لپ‌ تاپ ایسر، اچ پی، ایسوس، اپل، دل و … در این مجموعه به صورت تخصصی ترمیم می گردد. نکته مهم درمورد مرکز مورد بحث، حضور متخصصین فعال در زمینه تعمیرات لپ‌ تاپ است. این متخصصین، با بهره گیری از روش های نوین تعمیرات و نیز با استفاده از پیشرفته ترین ابزارآلات روز دنیا، اقدام به ترمیم انواع مشکلات این دستگاه به صورت تخصصی می نمایند. شما کاربران گرامی، در صورت بروز مشکل در لپ ‌تاپ خود می توانید به نمایندگی تعمیر لپ تاپ مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

تعمیرات لپ تاپ

با مراجعه به واحد تعمیرات لپ ‌تاپ ، می توانید خدمات فنی مربوط به ترمیم انواع مدل های این محصول را دریافت نمایید. این واحد، با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات و برنامه های تعمیری روز دنیا، چه در حوزه ی سخت افزار و چه در زمینه ی نرم افزار انواع مدل های لپ ‌تاپ از کلیه ی برندها، حرف های بسیاری برای گفتن دارد. مهندسین ارشد هر دو حوزه در این مرکز فعالیت کرده و قادرند خدمات با کیفیتی را در سطح تخصصی به کاربران ارائه نمایند. چنانچه با مشکلاتی در لپ ‌تاپ لنوو، ایسوس، اچ پی، اپل، ایسر، سونی و … خود مواجه شدید، می توانید با مراجعه به واحد مورد بحث، سرویس ها و مشاوره های مورد نیاز را دریافت نموده و شاهد تعمیرات لپ تاپ خود به صورت کاملا حرفه ای باشید.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩