اشتراک گذاری

لپ تاپ بخریم یا تبلت؟

لپ تاپ بخریم یا تبلت؟ این پرسش به ویژه ذهن افرادی را درگیر خواهد کرد که می‌خواهند هزینه مشخصی را صرف خرید یکی از این دو دستگاه نمایند اما در تشخیص این که لپ تاپ مناسب‌تر است با تبلت، مردد مانده‌اند. واقعیت آن است که  هر یک از این دو دستگاه نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارند. از همین رو نمی‌توان به قطع اظهار کرد که کدام یک مناسب‌ترند. به عبارتی دیگر پاسخ به این پرسش که آیا لپ تاپ بخریم یا تبلت، آن است که که این موضوع کاملا به خواست، نیاز، سلیقه و انتظار شما از یک  محصول بستگی دارد. البته نظر اغلب کارشناسان آن است که خرید یک لپ تاپ سبک و مقرون‌بصرفه، بسیار بهتر از خرید یک تبلت است. زیرا لپ تاپ ها، تمامی آنچه را که یک تبلت دارد، به شکلی بهتر و مستحکم‌تر به شما ارائه می‌دهند. با این وجود انتخاب نهایی بین این دو محصول با شماست. فقط کافی است تا مقایسه‌ای میان این دو دستگاه داشته باشید تا مزایا و معایب هر یک از آنها برای شما مشخص شود.

لپ تاپ بخریم یا تبلت

تبلت بخرم یا لپ تاپ؟

موارد درج شده در بخش زیر را بررسی کنید و در نهایت خودتان به این پرسش که لپ تاپ بخریم یا تبلت پاسخ بدهید. موارد درج شده در بخش زیر در واقع مقایسه این دو محصول است که می‌تواند شما را در رسیدن به یک جمع‌بندی نهایی بین این دو دستگاه کمک کند.

  • سخت‌افزارها: 

نخستین مزیت لپ تاپ این است که تمامی سخت‌افزارهای مورد نیاز را در درون خود گنجانده است. از جمله این سخت‌افزارها می‌توان به صفحه کلید کامل و صفحه نمایش بزرگ و با وضوح بالا اشاره کرد. همین موضوع سبب شده تا انتخاب این دستگاه به ویژه برای افرادی مناسب است که علاقه‌ای به تایپ کردن روی صفحه نمایش ندارند و ترجیح می‌دهند که این کار را با یک کیبورد مجهز و فیزیکی انجام دهند. بنابراین برتری مطلق در این مورد با لپ تاپ ها است.

  • قدرت و عملکرد: 

بررسی‌ها نشان داده که لپ‌تاپ‌ها، در قیاس با تبلت‌ها، از پردازنده‌های سریع‌تر و گرافیک بهتری برخوردارند. در انتخاب میان این دو باید به این نکته توجه داشت که اگر چه تبلت‌های اندرویدی سرعت بالاتری دارند اما سیستم عامل آنها نسبت به پلتفرم های دسکتاپ ساده‌تر است. به عبارتی دیگر تبلت‌ها بیشتر برای اجرای برنامه‌های ساده‌تر و با تمرکز بر مصرف محتوا طراحی شده‌اند.

  • ظرفیت حافظه: 

اگر در پی دستگاهی هستید که از فضای ذخیره‌سازی مناسبی برخودار باشد اما همچنان درگیر این پرسش هستید که لپ تاپ بخریم یا تبلت، پاسخ شما لپ تاپ است. فضای ذخیره‌سازی (هارددیسک) در لپ تاپ‌ها بسیار زیاد است. به طور متوسط بهره‌گیری از یک حافظه ۵۰۰ گیگابایتی به بالا در این محصولات این امکان را برای شما فراهم میکند تا با خیال راحت هر آنچه را که مایلید از مالتی مدیا تا پروجه های کاریتان را در آن به راحتی ذخیره کنید.

  • امکان ارتقا دستگاه: 

اگر در پی دستگاهی هستید که امکان ارتقا و تعویض قطعات آن وجود داشته باشد اما همچنان درگیر این پرسش هستید که لپ تاپ بخریم یا تبلت، پاسخ شما لپ تاپ است.  لپ تاپ‌ها پذیرای تغییرات سخت افزاری هستند و کاربر می‌تواند در صورت نیاز رم، نوع پردازنده و برخی از قطعات آن را تعویض کند. علاوه بر این، برای نصب نرم افزار روی لپتاپ هم محدودیت خاصی وجود ندارد و امکان نصب هر گونه برنامه استانداری بر روی آن وجود دارد. البته، از نظر انعطاف پذیری، مک بوک ها و اولترابوک ها در جایگاه پایین تری نسبت به لپ تاپ های معمولی قرار می گیرند، زیرا معماری مبتنی بر حافظه فلش و استفاده از قطعات اختصاصی بر روی بورد داخلی، به خصوص رم، امکان تغییرات بعد از خرید را از شما سلب می کند.

  • دستگاه همه کاره: 

لپ تاپ دستگاهی همه کاره است که امکان نصب و راه‌اندازی هر گونه نرم افزاری را به شما می‌دهد. ضمن آنکه با استفاده از این دستگاه می‌توانید داده ها را بکآپ بگیرید، برنامه های زیادی دانلود کرده و آهنگ‌ها و فیلم‌ها را آزادانه مدیریت کنید. این در حالی است که تبلت ها برای اضافه کردن هر کاربردی نیازمند یک اپلیکیشن با کاربردهای اختصاصی هستند.

اندازه و قابلیت حمل در لپ تاپ و تبلت

برای این که بدانیم لپ تاپ بخریم یا تبلت لازم به اندازه و کاربرد هر یک از این دو دستگاه توجه کنیم. مشخص است حتی کوچکترین لپ تاپ ها از تبلت ها وزن بیشتری دارند. اگر یک فریلنسر یا دورکار هستید، برای کار کردن به آزادی بیشتری نیاز دارید. شاید دوست داشته باشید برای تمرکز بیشتر در کتابخانه یا کافی شاپ کار کنید. بنابراین قابل حمل بودن، یک معیار مهم در انتخاب شماست. افرادی که همیشه در سفر هستند، گزینه سبکی و قابل حمل بودن را باید بیشتر در نظر بگیرند. اما اگر کارمند یک شرکت خصوصی هستید، اندازه و قابل حمل بودن اهمیت کمتری دارد. خلاصه این که تبلت ها سبک هستند اما به هیچ وجه کارایی لپ تاپ ها را ندارند. پس در صورتی که به دنبال یک دستگاه کارآمد و سبک هستید، باید دنبال یک لپ تاپ سبک باشید.

عمر باتری در تبلت و لپ تاپ

عمر باتری هر دستگاه با توجه به انرژی مصرفی آن تخمین زده می شود. تبلت ها قابلیت سخت افزاری ضعیف تری نسبت به  لپ تاپ ها دارند. تبلت ها با  CPU های ARM کار می کنند در نتیجه انرژی کمتری مصرف می کنند.  اما برعکس، لپ تاپ ها عملکرد قوی تری دارند. در بهترین حالت یک تبلت تا 10 ساعت کار می کند اما لپ تاپ ها بین 4 تا 8 ساعت بدون نیاز به شارژ می توانند کار کنند. البته بعضی نوت بوک ها ولپ تاپ ها هم هستند که بالای 12 ساعت شارژ نگه می دارند.

مقایسه قیمت لپ تاپ و تبلت

مسلم است که لپ تاپ ها به دلیل  کارایی های بیشتری نسبت به تبلت ها دارند گران تر هستند. مک بوک ها و تبلت های اپل نیز هر دو گران قیمت هستند و برای افرادی که به دنبال این برند هستند مناسب می باشند. قیمت لپ تاپ و تبلت با توجه به کارایی و برند آن ها متفاوت است. یک گیمر حرفه ای لازم است هزینه ی زیادی برای خرید لپ تاپ بازی بپردازد. زیرا لپ تاپ های بازی قدرت بیشتری از مدل های معمولی دارند. با توجه به مقایسه قیمت ها  خرید تبلت نسبت به لپ تاپ معمولا مقرون به صرفه تر است ولی کارایی های کمتری دارند و حافظه داخلی زیادی ندارند. برای انتخاب بین لپ تاپ و تبلت لازم است به کارایی آن ها و بودجه ی خود توجه کنید.

نمایندگی لپ تاپ

نمایندگی لپ تاپ ارائه‌دهنده تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با دستگاه لپ تاپ در حوزه های تعمیر نرم افزاری، تعمیرات سخت افزاری، فروش لپ تاپ، بهسازی، تعویض قطعات، بازیابی اطلاعات، برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با لپ تاپ و … است. شما کاربران گرامی در صورت نیاز به هر یک از سرویس های مذکور می توانید به نمایندگی رسمی لپ تاپ مراجعه کرده و پس از حضور در پارت مربوطه، آنها را دریافت نمایید. نمایندگی مجاز لپ تاپ مرجعی فوق‌تخصصی در حوزه‌های فروش و تعمیر انواع برندهای لپ تاپ است که در طول سالهای اخیر به دلیل تمرکز بر خدمات مرتبط با لپ تاپ موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی در این حیطه گشته است و رضایت مشتریان خویش را کسب نماید. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در بخش زیر معرفی شده است.

فروش و تعمیر لپ تاپ

کاربران و دارندگان کلیه لپ تاپ ها می توانند با حضور در مرکز تعمیرات لپ تاپ ، تخصصی ترین سرویس ها و خدمات پس از فروش مرتبط با این محصول را دریافت نمایند. خدمات پس از فروش لپ تاپ در این مرکز منحصر به سرویسی خاص نیست و کاربران می توانند با حضور در این مرکز کلیه اشکالات سخت افزاری و نرم افزاری پیش آمده در دستگاه خویش را مرتفع سازند. مدیریت مرکز خدمات پس از فروش لپ تاپ پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار متخصصان خود قرار داده ‌است تا کارشناسان مربوطه، ضمن عیب یابی صحیح دستگاه بتوانند برترین راهکار جهت رفع اشکالات پیش آمده را برگزینند و رضایت هرچه بیشتر مشتریان خود را کسب نمایند. مرکز خدمات پس از فروش لپ تاپ یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تعمیرات تخصصی لپ تاپ است که تمامی سرویس های خویش، اعم از بهسازی، ترمیم، ارتقاء و تعمیر را بر اساس استانداردهای ذکر شده از سوی شرکت سازنده ارائه می دارد. سرویس‌های مرتبط با فروش انواع لپ تاپ نیز با حضور در فروشگاه مرکزی لپ تاپ قابل دریافت است.

مرکز تخصصی لپ تاپ

مرکز تعمیرات تهران لپ تاپ با بهره مندی از سال‌ها تجربه در امر تعمیرات سخت‌افزار و نرم‌افزار و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، کلیه تعمیرات سخت افزاری  و نرم افزاری لپ تاپ را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد. کارشناسان حاضر در مرکز تعمیرات لپ تاپ به دلیل تسلط بر هر دو بخشِ نرم افزاری و سخت افزاری محصولات و در اختیار داشتن بروزترین ابزآلات تعمیر و ترمیم، قادر به رفع تمامی اختلالات و عیوب ایجاد شده در لپ تاپ ها می ‌باشند.‌ مرکز تعمیرات لپ تاپ به دلیل ساختار مشتری‌مدار خود، اهتمام ویژه‌ای به ارائه کلیه خدمات تعمیر و ترمیم با قیمت‌های شرکتی و براساس نرخنامه مصوب به هموطنان گرامی دارد.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩