اشتراک گذاری

کار نکردن تاچ پد لپ تاپ

از رایج ترین مشکلاتی که کاربران لپ تاپ ها با آن مواجه می شوند کار نکردن تاچ لپ تاپ می باشد. علت بروز این مشکل باید در بخش های نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه مورد بررسی قرار بگیرد. برای تشخیص این مشکل و علت آن لازم است از متخصصان حرفه یا و مجرب کمک بگیرید. متخصصان و مهندسان با بررسی های دقیق و عیب یابی از تمامی بخش های این دستگاه به راحتی علت کار نکردن تاچ پد را شناسایی کرده و در کوتاه ترین زمان آن را تعمیر می کنند. در اغلب موارد این مشکل با تغییر تنظیمات نرم افزاری برطرف شده و نیازی به تعمیرات سخت افزاری نیست. به منظور رفع سریع تر این مشکل راه کار هایی را در این مقاله گردآوری کرده ایم که در ادامه به مرور آن ها می پردازیم. لازم به ذکر است که در صورتی که از طریق راه کار های پیشنهادی مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ برطرف نشد لازم است به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ مراجعه کرده  خدمات مورد نظر خود را دریافت نمایید.

کار نکردن تاچ پد لپ تاپ

4 راه کار برای رفع مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ

  • ریستارت لپ تاپ یکی از راه کار هایی است که به عنوان اولین راه برای رفع مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ می توانید از آن استفاده کنید. ذکر آن در اینجا از به جهتی است که اکثر کاربران به دلیل سادگیِ این راهکار، آن را نادیده گرفته و فراموش می کنند. این راه کار در عین ساده بودن بسیار کار راه انداز است.
  • اگر راه کار بالا تاثیر و تغییری در عملکرد تاچ پد نداشت در این مرحله تنظیمات پد لمسی دستگاه تان را بررسی نمایید. برای این کار در ویندوزهای 7 و 8 می‌توانید با فشار دادن کلید استارت و تایپ عبارت mouse settings و به دنبال آن انتخاب گزینه Change mouse settings از enable بودن پد لمسی و On بودن سایر تنظیمات مطمئن شوید.
  • راهکار دیگر برای رفع مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ، آپدیت کردن درایور مخصوص پد لمسی است. برای انجام این کار، تنها لازم است نام دستگاه خود را همراه با مدل آن در گوگل سرچ کنید و درایور مربوطه را نصب و راه اندازی کنید.
  • در صورتی که با انجام موراد بالا کار نکردن تاچ پد لپ تاپ همچنان ادامه داشت ممکن است تاچ پد لپ تاپ شما خاموش شده باشد. برای فعال سازی پد لمسی لپ تاپ ها، معمولا یک دستور ترکیبی که شامل فشار دادن کلید Fn با یک کلید دیگر صفحه کلید می‌باشد وجود دارد. کلید دوم برای اجرای دستور ترکیبی یکی از کلیدهای عملکرد (F1 تا F12) است، که متناسب با مدل لپ تاپ و کمپانی تولید کننده ی آن متفاوت است. کلید مذکور در صفحه کلید با یک نشان آبی مشخص شده است. در صورتی که کلید مورد نظر را نیافتید می توانید از طریق سرچ در گوگل راهنمایی های مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

تعمیر سخت افزاری تاچ پد لپ تاپ

در صورتی که علت کار نکردن تاچ پد لپ تاپ در بخش سخت افزار این دستگاه وجود داشته باشد لازم است برای رفع عیوب سخت افزاری دستگاه خود به مرکز تعمیرات لپ تاپ مراجعه کنید. چرا که اشکالات پیش آمده در تاچ پد لپ تاپ به هر دلیل که باشد، تعمیر درست و اصولی آنها، صرفاً با مراجعه به یکی از مراکز تخصصی و مجاز در حوزه تعمیرات لپ تاپ محقق می گردد.  مرکز سخت افزار ایران یکی از مراکز پیشرو و متخصص در حوزه تعمیرات تخصصی لپ تاپ است که با حضور در آن می توانید انواع خدمات مرتبط با تعمیرات، ارتقاء قطعات ، آپدیت سیستم و … را انجام دهید.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ارائه دهنده تخصصی‌ترین خدمات سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با تعمیر انواع لپ تاپ به کاربران آن است.  انواع مدل های لپ تاپ با هر عیب و شکلی که باشند در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ قابل تعمیر هستند.  تعمیرات لپ ‌تاپ در این نمایندگی با بهره مندی از متخصصان حرفه ای و مجرب انجام می شود، همچنین دسترسی نمایندگی لپ تاپ به انواع تجهیزات و امکانات مدرن سبب شده تا فرآیند تعمیرات در این مجموعه با سرعت و کیفیت بسیار بالایی انجام شود. وجود آرشیوی جامع از قطعات اورجینال شرکتی نیز سبب گشته تا نه تنها عیوب موجود در دستگاه، مرتفع گردد بلکه به دلیل جایگزینی قطعات با اجزا اورجینال،کیفیت اولیه به دستگاه بازگردد.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩