اشتراک گذاری

تعویض ال سی دی نوت بوک

تعویض ال سی دی نوت بوک به کمک نمایندگی تعمیرات نوت بوک انجام می شود. یکی از رایج ترین مشکلات نوت بوک ها خرابی LCD و نداشتن تصویر دلخواه است. تعویض ال سی دی نوت بوک با استفاده از آرشیوی مجهز از قطعات و لوازم جانبی اصل و اورجینال که در اختیار واحد تعمیرات نوت بوک است، ارائه می شود. 

برای تصمیم گیری در تعمیر یا تعویض ال سی دی نوت بوک لازم است که در فرایند عیب یابی، درجه خرابی ال سی دی نوت بوک به خوبی شناسایی و کشف شود و سپس با توجه به ایراد و اختلال موجود برای تعمیر یا تعویض تصمیم گرفته شود.

تعویض ال سی دی نوت بوک

تعویض ال سی دی نوت بوک چه زمانی انجام می شود؟

اگر خرابی که در ال سی دی نوت بوک شما پیش آمده است ، اندک و محدود باشد، بیشتر تعمیرکاران مسیر تعمیر را انتخاب می کنند و تلاش می کنند با تعمیراتی جزئی اما دقیق مشکل را حل کنند. در شرایطی که تعمیر به هیچ وجه عملیاتی نباشد، مسیر تعویض ال سی دی نوت بوک در پیش گرفته می شود. 

برای اینکه ال سی دی نوت بوک تعویض شود، ابتدا باید نوع ال سی دی آن مشخص گردد. این اطلاعات در پشت ال سی دی باز شده نوت بوک قرار گرفته است. این مسیر با تکیه بر آرشیوی از لوازم جانبی اصل و اورجینال انجام می شود.

مشکلات رایج ال سی دی های نوت بوک

قطعی ال سی دی و سوختن پیکسل های ال سی دی رایج ترین و متداول ترین اختلالات در ال سی دی ها است. اگر ال سی دی شما دچار پیکسل سوختگی شده باشد، قطعا نیاز به تعویض ال سی دی نوت بوک است. در شرایطی که درگیر ایرادات ناشی از قطعی ال سی دی هستید، ممکن است ایراد از هایولتاژ یا حتی چیپ گرافیک سیستم باشد. 

در این وضعیت باید دستگاه باز شود و پس از انجام تست روی تک تک موارد مشکوک، ریشه یابی دقیقی انجام شود و پس از عیب یابی دقیق، مشکل حل شود. گاهی نیز قطعی ال سی دی مربوط به خود LCD است که معمولا قابلیت تعمیر دارد.

راه های پیشگیری از خرابی ال سی دی لپ تاپ

  • به هیچ وجه نوت بوک خود را در معرض فشار قرار نهید
  • از ریختن مایعات بر روی نوت بوک شدیدا جلوگیری کنید، زیرا باعث سوختن برد می شود.

مراحل تعویض ال سی دی نوت بوک

برداشتن قاب ال سی دی

پس از برداشتن باتری و کشیدن آداپتور ، با دقت اطراف صفحه نمایش را بررسی نمایید. برای تعویض ال سی دی نوت بوک باید قاب ال سی دی را از دستگاه جدا سازید.

برداشتن پنل ال سی دی شکسته از روی نوت بوک

برای تعویض ال سی دی نوت بوک ابتدا باید تمامی پیچ های نگهدارنده ال سی دی برداشته شود. سپس تمامی کابل هایی که از ال سی دی به مادر برد لپ تاپ وصل شده اند، قطع شوند.

نصب ال سی دی جدید

ال سی دی خریداری شده را باز کنید و مطمئن شوید که با ال سی دی اوریجینال دستگاه کاملا یکی است. حالا کابل تصویر را به ال سی دی جدید نوت بوک وصل کنید و مطمئن شوید که ال سی دی جدید در جای جدید خود کاملا درست قرار گرفته است.

تست ال سی دی جدید لپ تاپ dell و جا انداختن قاب

کابل برق و باتری را وصل نمایید و تست کنید که پس از تعویض ال سی دی نوت بوک، ال سی دی جدید به درستی وصل شده باشد و تصویر به صورت صحیح و کامل بالا بیاید. پس از انجام تست قاب دور ال سی دی را جا بزنید.

نمایندگی تعمیرات نوت بوک

نمایندگی تعمیرات نوت بوک مسئولیت عیب یابی، ترمیم و تعمیر سخت افزاری و نرم افزاری همه انواع نوت بوک ها را می پذیرد. این مرکز به کمک مرکز سخت افزار ایران در فضاهای تعمیراتی مجزا و منفک راه اندازی شده است. هر بخش به تناسب وظیفه و مسئولیتی که بر عهده دارد، تعمیر بخشی از نوت بوک را انجام می دهد. 

ابزار و تجیهزات نمایندگی تعمیرات نوت بوک تماما مدرن و به روز هستند. پس از تشخیص کارشناسانه و درست، مسیر تعمیر و ترمیم انتخاب و اجرا می شود. تمامی سرویس ها و خدمات همراه با تضمین کتبی کیفیت است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩