اشتراک گذاری

خاموش شدن لپ تاپ سونی

خاموش شدن لپ تاپ سونی ، آن‌هم ناخواسته و ناگهانی، یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است برای کاربران این دستگاه اتفاق بیفتد. در این شرایط احتمالاً اولین اقدام شما چک کردن باطری و شارژر دستگاه است. البته این کار، کار درستی بوده و قبل از هرچیز باید از سالم بودن این قطعات اطمینان حاصل کرد. اما خاموش شدن لپ تاپ ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. این عوامل شاید از مشکلات نرم افزاری دستگاه نشأت گرفته باشد و یا اینکه یکی از قطعات سخت افزاری مشکل داشته باشد.

اگر با این مسئله مواجه شده اید و به دنبال دلایل آن می گردید این صفحه را تا آخر مطالعه کنید. درصورتی که نیاز به کمک متخصص لپ تاپ داشتید، می توانید با نمایندگی تعمیر لپ تاپ تماس حاصل فرمایید. نمایندگی تعمیرات لپ تاپ، تخصصی ترین مرکز تعمیرات لپ تاپ در ایران است و با کادری مجرب و کارآزموده آماده پاسخگویی به مشکلات شما و رفع تمامی نواقص موجود در لپ تاپ شما می باشد. امید است با ارائه این مقاله بتوانیم ابهامات شما را در خصوص خاموش شدن لپ تاپ سونی برطرف کرده و برای رفع مشکل آن، راهنمایی های لازم را ارائه کرده باشیم. در اینجا با مهمترین عوامل مؤثر در خاموش شدن لپ تاپ و یا روشن نشدن آن و راه های برطرف کردن مشکل آشنا خواهید شد.

خاموش شدن لپ تاپ سونی

میخوای بدونی دلایل صدای غیر عادی لپ تاپ چیست ؟ پس مقالشو بخون !

دلایل خاموش شدن لپ تاپ

گرم شدن بیش از حد و خاموش شدن لپ تاپ سونی

داغ شدن لپ تاپ می تواند اولین دلیل مهم در خاموش شدن آن باشد. به ویژه زمانی که شما در حال اجرا کردن یک بازی سنگین بر روی لپ تاپ خود باشید، دستگاه بیشتر گرم شده و فن ها نمی توانند به به درستی موجب خنک شدن دستگاه شوند. در این شرایط، خود سیستم برای جلوگیری از آسیب رسیدن به قطعات سخت افزاری دیگر، خاموش می شود. جهت جلوگیری از خاموشی لپ تاپ به دلیل حرارت بالا، باید قسمت فن پردازنده و فن کارت گرافیک را چک نمائید. اگر هریک از این فن ها صدا داده و یا کار نمی کنند باید آنها را تعویض کنید.

خرابی قطعات سخت افزاری لپ تاپ

اگر یکی از قطعات سخت افزاری دستگاه شکسته باشد و یا اینکه مشکل داشته باشد، احتمال خاموش شدن لپ تاپ سونی وجود دارد. خرابی رم، سی پی یو، مادربرد، کارت گرافیک و منبع تغذیه دستگاه عوامل مؤثر در خاموشی لپ تاپ هستند. تشخیص این موضوع تنها از عهده متخصص تعمیر لپ تاپ سونی برآمده و با استفاده از تجهیزات کارگاهی، تمامی قطعات را عیب یابی می کند. در صورتی که هرکدام از آنها خراب شده باشد، با تعویض قطعات، آن را تعمیر می کند. خرابی کارت گرافیک و CPU رایج ترین دلایل روشن نشدن سیستم می باشد.

مشکل در بایوس لپ تاپ سونی

اگر شما در سیستم عامل خود تغییراتی انجام داده باشید و یا اینکه درایورها را آپدیت کرده باشید احتمال بروز مشکل در BIOS دستگاه وجود دارد. در اغلب مواقع، هنگام اجرای یک بازی یا برنامه سنگین احتمال به وجود آمدن مشکل در یک درایو وجود دارد. این موضوع سبب خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ سونی می شود. در این شرایط تکنسین مرکز سخت افزار ایران، از طریق پروگرام کردن بایوس، مشکل روشن نشدن لپ تاپ را برطرف می کنند. پروگرام کردن بایوس عملی است که در آن IC بایوس از روی مادربرد برداشته می شود.

ویروسی شدن دستگاه

یکی از معدود دلایل خاموش شدن لپ تاپ سونی ، ویروس ها یا بدافزارها هستند. برخی از ویروس ها موجب خاموش شدن دستگاه و سپس روشن شدن آن می شوند. این چنین ویروسی توسط یک نرم افزار خاص در لپ تاپ اجرا می شود که برای رفع مشکل باید یک آنتی ویروس به روز نصب کرده تا از آلوده نبودن و اسکن روزانه لپ تاپ مطمئن شوید. همچنین در این شرایط نصب ویندوز جدید می تواند ویروسی شدن دستگاه را برطرف کند.

علت گرمای بالای لپ تاپ سونی و خاموش شدن ناگهانی آن چیست؟

گرمای بالای لپ تاپ سونی ممکن است به دلیل عدم عملکرد مناسب فن و یا مشکلات مربوط به چیپ آن باشد که هردوی این موارد ممکن است به دلایلی نظیر زمین خوردن لپ تاپ سونی، کثیفی مکان قرارگیری لپ تاپ، بسته شدن راه تهویه‌ی هوای لپ تاپ و …  اتفاق بیفتد. در صورت تداوم گرمای زیاد و بالا رفتن دمای لپ تاپ سونی، دستگاه خودبخود خاموش می‌شود. در هرحال در صورت بروز چنین مشکلی، سرویس فن و گردگیری هیت‌سینک و احیاناً تعویض سیلیکونها ضروری می‌گردد. در صورت بروز نقص و ایراد در چیپ‌های گرافیک یا چیپ جنوبی لپ تاپ، رفع مشکل نیازمند تعویض یا تعمیر چیپ است. برای انجام چنین مواردی متخصصین مرکز تعمیرات تهران لپ تاپ در بخش تعمیرات لپ تاپ سونی، پس از اطمینان از علل بروز اشکال، نسبت به تعمیر آن اقدام خواهند کرد.

نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ

تعمیر مادربرد، تعویض کارت گرافیک، عیب یابی لپ تاپ خاموش شده، تعمیر هارد، تعویض فن، تعمیر صفحه نمایش، عیب یابی مشکلات مربوط به CPU، تعمیر صفحه کلید و تاچ پد و رفع تمامی مشکلات نرم افزاری لپ تاپ در مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ به صورت کاملاً حرفه ای و با استفاده از جدیدترین متد روز انجام می گیرد. شما می توانید در صورت مواجه با هرگونه اشکال در لپ تاپ خود با همکاران ما تماس گرفته و نسبت به رفع اشکال آن اقدام کنید. شایان ذکر است که فعالیت این مرکز منحصر به تعمیر تنها یک برند نبوده و تمامی برندهای موجود در بازار را شامل می شود. عیب یابی و تعمیر لپ تاپ سونی، سامسونگ، ایسر، دل، ایسوس، اچ پی و توشیبا از جمله خدمات تخصصی این مرکز می باشد.

سوالات کاربران

چگونه می توانم تشخیص دهم که مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری است؟

اگر لپ تاپ سونی شما به طور ناگهانی و بدون هیچ هشداری خاموش می شود، احتمالاً مشکل سخت افزاری است. با این حال، اگر لپ تاپ شما با تاخیر خاموش می شود یا قبل از خاموش شدن علائم دیگری مانند کندی عملکرد یا خرابی صفحه نمایش را نشان می دهد، ممکن است مشکل نرم افزاری باشد.

چگونه می توانم از گرم شدن بیش از حد لپ تاپ سونی خود جلوگیری کنم؟

برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد لپ تاپ سونی خود، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • لپ تاپ خود را در مکانی خنک و دارای جریان هوا مناسب قرار دهید.
  • از استفاده از لپ تاپ خود در حالت ایستاده خودداری کنید.
  • از اجرای برنامه های سنگین در مدت زمان طولانی خودداری کنید.
  • از فن های خنک کننده خارجی استفاده کنید.
Rate this post

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید