اشتراک گذاری

تعمیر هارد لپ تاپ

تعمیر هارد لپ تاپ از جمله سرویس های بسیار تخصصی و پیچیده ای است که به دلیل ساختار به هم متصل داخلی لپ تاپ ها، نیاز به تشخیص و عیب یابی لپ تاپ به صورت دقیق دارد. این کار به تجربه، مهارت، دقت و ابزار ها و دستگاه های تخصصی تعمیراتی نیاز دارد. مرکز سخت افزار ایران یک مرکز تعمیراتی معتبر است که می تواند با یک عیب یابی تخصصی، انواع تعمیرات هارد لپ تاپ و بازیابی داده های ان را انجام دهد.

در زمانی که مشکلاتی که در لپ تاپ مشاهده می شود، تشخیص این که آیا هارد دچار مشکل شده یا سایر بخش های سیستم، اولین و مهم ترین قدم در روند تعمیر هارد لپ تاپ است. از این رو ابتدا باید نشانه های خرابی هارد لپ تاپ را شناخت و بعد در ادامه بسته به این نشانه ها و عیب یابی های تخصصی تر، کار تعمیر کردن هارد لپ تاپ را انجام داد. در این جا می خواهیم دلایل خرابی هارد، نشانه های خراب شدن آن و نحوه تعمیر انواع هارد اینترنال و اکسترنال لپ تاپ را بررسی کنیم.

تعمیر هارد لپ تاپ

تعویض هارد لپ تاپ

درصورتی که هارد لپ تاپ خراب شود و یا حافظه داخلی لپ تاپ کافی نبوده و کاربر قصد ارتقای آن را داشته باشد. باید قاب لپ تاپ باز شده و با برداشتن هارد قدیمی ، هارد جدید جایگزین آن شود. بعد از این که هارد جدید نصب شد، لازم است پارتیشن بندی انجام شده و ویندوز جدید روی دستگاه نصب شود.

تعویض هارد لپ تاپ توسط افرادی که آشنایی و تجربه لازم را ندارند ممکن است باعث خرابی لپ تاپ شود. لذا در صورتی که آشنایی با تنظیمات و.. ندارید بهتر است این عملیات را به متخصصان تعمیر لپ تاپ بسپارید.

علت و راهکارهای رفع مشکل صدای غیرعادی هارد در این مقاله !

دلایل خرابی هارد لپ تاپ شامل چه مواردی می شود؟

هارد یکی از اصلی ترین قطعات سیستم های الکترونیکی از جمله لپ تاپ هاست و خرابی آن می تواند عملکرد دستگاه را مختل کند. دلایل متفاوت نرم افزاری و سخت افزاری را می توان به عنوان دلیل خراب شدن هارد در نظر گرفت که با توجه به هر یک از این دلایل، نحوه تعمیر هارد لپ تاپ نیز متفاوت خواهد بود.

استفاده از شارژر و کابل های نامناسب

 استفاده از شارژر های تقلبی و نامناسب، نوسانات جریان برق، اتصال کابل ها و ورودی های غیر استاندارد می تواند به هارد آسیب برساند. در نتیجه استفاده از این گزینه های غیر استاندارد به تدریج هارد تحت تاثیر قرار گرفته و خراب می شود. برای جلوگیری از خرابی و نیاز به تعمیر هارد، بهترین کار تعمیر شارژر لپ تاپ در سریع ترین زمان ممکن است.

خرابی هارد در اثر گرما و رطوبت

 داغ کردن دستگاه به دلیل استفاده طولانی مدت، نفوذ گرما و رطوبت به هارد لپ تاپ و خرابی سایر قطعات مهم لپ تاپ مانند مادربرد دستگاه به دنبال این آسیب ها را می توان از عمده دلایل خرابی هارد دانست. برخی از این دلایل را می توان به عنوان رایج ترین مواردی در نظر گرفت که کاربران را برای تعمیرات هارد لپ تاپ به مراکز تعمیراتی می کشاند. گاهی همراه با تعمیر هارد لپ تاپ، به تعمیر سایر قطعات مانند تعمیر مادربرد لپ تاپ هم نیاز است.

خرابی هارد لپ تاپ به دنبال حملات ویروسی و بدافزار ها

اولین و یکی از مهم ترین مواردی که می تواند به هارد لپ تاپ آسیب وارد کند، حمله ویروسی و بدافزار ها است. در صورت ورود به سایت های نامعتبر، باز کردن پنجره های پاپ آپ، نصب برنامه های کرک شده و نا مطمئن روی سیستم و مواردی از این دست لپ تاپ و به نوبه آن هارد دستگاه در معرض حملات ویروسی و تاثیر مخرب بدافزار ها قرار گرفته و دچار مشکل می شود. در این حالت تعمیر هارد لپ تاپ باید از طریق تعمیرات نرم افزاری لپ تاپ انجام شود.

خرابی هارد لپ تاپ به دنبال حملات ویروسی و بدافزار

وارد شدن ضربه و آسیب های فیزیکی به لپ تاپ

ضربه های فیزیکی و فشار و زمین خوردن از متداول ترین مواردی است که کاربران را برای تعمیرات هارد لپ تاپ و سایر بخش های آن به مراکز تعمیرات تخصصی می کشاند. در صورتی که در زمان استفاده از لپ تاپ دستگاه زمین بخورد یا ضربه ای به آن وارد شود، احتمال وارد شدن آسیب های فیزیکی به هارد زیاد است. فشار وارد شدن به سطح لپ تاپ نیز می تواند موجب آسیب های فیزیکی هارد شود.

معمولا در این حالت ها بخش ها و قطعات فیزیکی هارد دچار آسیب می شوند و برای تعمیر هارد لپ تاپ مورد نظر باید این قطعات بررسی و تعمیر شوند. خرابی هد، پلاتر، موتور اسپیندل و قطعات دیگر از مواردی است که ممکن است در اثر ضربه، تکان های شدید، وارد شدن فشار و … آسیب ببینند و نیاز به تعمیر و تعویض داشته باشند.

تعمیر آسیب های فیزیکی هارد لپ تاپ

تعمیر هارد لپ تاپ، در شرایطی که این قطعه آسیب ندیده با زمانی که پای یک مشکل سخت افزاری در میان است، متفاوت است. تعمیر آسیب های فیزیکی هارد لپ تاپ، به ابزار و تجهیزات مخصوص نیاز دارد. در بیشتر موارد، نیاز به جراحی هارد است و این کار باید در کلین روم انجام شود.

کلین روم، یک محیط کاملا تمیز و بدون ذره ای گرد و غبار و آلودگی است که هارد در آن باز و بسته شده و ترمیم می گردد. بسته به نوع آسیب وارد شده، قطعات معیوب ترمیم شده و یا تعویض می گردند. البته گاهی هم هارد قابل ترمیم نبوده و راهی جز تعویض آن نیست

مشکلات نرم افزاری در لپ تاپ

از دلایل عمده دیگر خرابی هارد لپ تاپ می توان به انواع مشکلات و باگ های نرم افزاری اشاره کرد. بدسکتوری نرم افزاری هارد، اختلال در کارکرد سیستم عامل، برخی باگ های نرم افزاری، خرابی هد خواندن یا نوشتن هارد لپ تاپ و خرابی فایل های سیستمی و بدسکتوری هارد از جمله این موارد هستند.

در نتیجه هر یک از این مشکلات هم باید بر اساس عیب یابی دستگاه و سطح مشکل آن، تعمیر هارد لپ تاپ را به صورت تخصصی انجام داد. خرابی فریموری نیز از دیگر دلایل خراب شدن هارد است که برای تعمیر کردن هارد لپ تاپ در این صورت باید بسته به مدل هارد و سیستم، بخش های مختلف درون آن مانند هد یا سطح پلاتر بررسی و تعمیر شود.

مشکلات نرم افزاری در لپ تاپ

خرابی هارد لپ تاپ با چه نشانه هایی ظاهر می شود؟

برای تعمیر هارد لپ تاپ قطعا به دنبال کردن یک سری نشانه ها نیاز است. خرابی هارد لپ تاپ هم مانند هر مشکل سیستمی دیگری خود را با یک سری نشانه ها و علائم نشان می دهد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کند شدن لپ تاپ و هنگ کردن و فریز شدن آن به صورت مداوم
  • شنیده شدن صدا های غیر عادی از سیستم مانند صدای بوق و کلیک کردن، در مواردی صدا های غیر عادی از فن لپ تاپ شنیده می شود
  • ممکن است در اثر خرابی و سوختن هارد، از لپ تاپ بوی سوختگی حس شود
  • سیستم عامل بوت نمی شود یا در عملکرد آن اختلالاتی دیده می شود
  • هارد در بایوس دیتکت نمی شود
  • لپ تاپ در صفحه POST BIOS گیر می کند
  • در لپ تاپ مشکلاتی برای برق رسانی به وجود می آید
  • اطلاعات لپ تاپ قابل دسترسی نیستند و برنامه و فایل ها از دست رفته اند

در هر یک از این حالت ها، نحوه تعمیرات هارد لپ تاپ متفاوت است. باید دید میزان آسیب و خرابی در چه سطحی است و آیا امکان تعمیر وجود دارد یا این که باید هارد را تعویض کرد.

این مطلب مفید رو از دست نده : علائم سوختن هارد لپ تاپ

تعمیر هارد لپ تاپ

بعد از مشاهده هر یک از این نشانه ها و بررسی دلیل خرابی هارد لپ تاپ، نوبت به ارائه بهترین رویکرد برای تعمیر کردن هارد لپ تاپ می رسد. نحوه تعمیر هارد لپ تاپ می تواند بر اساس روش های تعمیر نرم افزاری باشد یا این که به تعمیرات سخت افزاری تخصصی نیاز باشد. برای مثال در صورت بد سکتوری نرم هارد، باید سکتور معیوب را تعمیر کرد. برای این کار می توان از ابزار چک ویندوز استفاده کرد.

در مقابل اما بد سکتور فیزیکی نیاز به تعمیر سخت افزاری قطعات هارد مانند هد یا موتور را دارد. از طرفی هم در مراکز تخصصی برای تشخیص و عیب یابی دقیق هارد و مشکلاتی که دارد، از نرم افزار های تست سلامت هارد استفاده می کنند تا دقیقا ایراد را شناسایی کرده و آن را رفع کنند. گاهی نیز به دلیل شدت خرابی و آسیب هارد، تنها راه موجود تعویض آن خواهد بود. اما شاید مهم ترین گزینه در تعمیرات هارد لپ تاپ مربوط به بازیابی اطلاعات هارد آسیب دیده باشد. این مورد برای اکثر کاربران در اولویت است.

بازیابی اطلاعات هارد آسیب دیده لپ تاپ

هزینه ی تعمیر هارد لپ تاپ

قیمت تعمیر هارد لپ تاپ، بستگی به نوع و شدت خرابی این قطعه دارد. جراحی هارد، بالاترین هزینه را در میان خدمات تعمیرات هارد دارد. ریکاوری هارد لپ تاپ هم معمولا هزینه ای متوسط دارد و نمی توان آن را ارزان یا گران توصیف کرد. معمولا قیمت تعمیرات نرم افزاری هارد دیسک، پایین تر از تعمیرات سخت افزاری است. به ویژه اگر نیاز به تعویض اجزای هارد باشد، باید قیمت قطعه جدید را نیز مد نظر داشته باشید.

بازیابی اطلاعات هارد آسیب دیده لپ تاپ

زمانی که هارد لپ تاپ دچار مشکل می شود و نیاز به تعمیر یا حتی تعویض آن به وجود می آید، اولین و مهم ترین دغدغه کاربران بازیابی اطلاعات ذخیره شده روی هارد است. چه در خصوص تعمیر هارد های اینترنال لپ تاپ و چه هارد های اکسترنال مورد استفاده، ریکاوری اطلاعات در اولویت است. مراکز تخصصی با استفاده از ابزار ها و نرم افزار های تخصصی می توانند تا جای ممکن داده های ذخیره شده روی هارد را بازیابی کرده و آن ها را به کاربران برگردانند.

البته شانس بازیابی داده ها بسته به میزان آسیب وارد شده به هارد و مشکل ایجاد شده در آن دارد. تخصص و مهارت تعمیرکار، مراجعه به موقع برای تعمیر کردن هارد لپ تاپ و مواردی از این دست هم در افزایش شانس بازیابی داده ها بی تاثیر نیست. ریکاوری اطلاعات هارد را می توان به عنوان بخش بسیار مهمی از روند تعمیرات هارد لپ تاپ در نظر گرفت.

بازیابی اطلاعات هارد آسیب دیده لپ تاپ

فیلم آموزشی تعویض هارد لپ تاپ

دیگر واحدهای تخصصی تعمیر تهران لپ تاپ

تعمیر هارد لپ تاپ را به طور کلی می توان به دو بخش تعمیرات نرم افزاری هارد (فریموری) و تعمیر خرابی های فیزیکی هارد تقسیم کرد. خرابی فریموری یا همان ساختاری هارد بدین معناست که هارد از نظر Service Area با اشکال روبه رو گشته است. بخش دوم یا خرابی فیزیکی هارد لپ تاپ نیز بدین معناست که هارد احتمالاً دچار آسیب هد و پلتر، اسپیندل موتور با PCB شده است که این بخش خود به چند دسته ی مهم تقسیم می شود.

شما کاربران گرامی می توانید جهت تشخیص نرم افزاری یا سخت افزاری بودن اشکالات پیش آمده به مرکز تعمیر هارد لپ تاپ مراجعه نمایید و تخصصی ترین خدمات مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید. دیگر واحدهای تخصصی تعمیر تهران لپ تاپ در ادامه معرفی خواهند گشت.

 جدیدترین محصولات تهران لپ تاپ

مرکز تعمیر تهران لپ تاپ فعالیت خود را همزمان با ورود دستگاه های لپ تاپ به درون کشور آغاز کرده و همگام با تکنولوژی‌های به‌کار رفته در این صنعت، تجهیزات و ابزار خود را به‌روز رسانی ساخته است. مدیریت مرکز تعمیرات تهران لپ تاپ همواره با برگزاری دوره‌های تخصصی تعمیر برای کارشناسان خویش، درصدد همگام‌سازی مباحث نظری و فنی کارشناسان تعمیر لپ تاپ با تکنولوژی‌های روز دنیا بوده است؛

خروجی این دوره‌ها متخصصانی متبحر بوده است که با به‌روزترین متدها و تکنیک‌های تعمیر آشنا گشته‌ و قادر به رفع تمامی عیوب موجود در این دستگاه گشته‌اند. کارشناسان مرکز تعمیرات تهران لپ تاپ بخشی از دانش فنی خویش را از طریق آنالیز لپ تاپ های متعدد و گردآوری اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری آنها کسب نموده اند. شما کاربران گرامی با حضور در مرکز تعمیرات تهران لپ تاپ از تخصصی ترین خدمات مرتبط بهره مند گردید. جدیدترین محصولات تهران لپ تاپ در بخش زیر معرفی خواهند گشت.

اخبار مرکز تخصصی تهران لپ تاپ

در مرکز تعمیرات تهران لپ تاپ پیش از هر اقدامی، پرسش‌هایی از صاحب دستگاه در زمینه عیوب و اشکالات ایجاد شده در دستگاه و علل به وجود آورنده آنها پرسیده می‌ شود. پس از پرسش‌ها و بررسی‌های اولیه، اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر دستگاه توسط کارشناس بخش مربوطه، با صاحب دستگاه در میان گذاشته می‌شود تا در صورت تأیید و رضایت وی روند تعمیر آغاز گردد. در این فرآیند، در صورت نیاز به تعویض هر یک از قطعات، از محصولات اورجینال و شرکتی موجود در آرشیو مرکز تعمیرات تهران لپ تاپ استفاده می گردد. (تعویض هر قطعه‌ معیوب صرفاً با کسب اجازه از صاحب دستگاه انجام خواهد گرفت).

با اتمام عملیات، دستگاه توسط کارشناسان ارشد این مرکز تست گشته و جهت تحویل به بخش مربوطه ارسال می گردد. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در مرکز تعمیرات تهران لپ تاپ از تخصصی ترین تعمیرات مرتبط با این دستگاه بهره مند گشته و کیفیت اولیه دستگاه خویش را بازیابید. کارشناسان ما در راستای ارائه خدمتی دیگر، اخبار مرکز تخصصی تهران لپ تاپ و مطالب مرتبط با این حوزه را از طریق بخش زیر در اختیار شما کاربران گرامی قرار خواهند داد.

 مقالات تعمیرگاه تخصصی تهران لپ تاپ

نخستین مرحله در سرویس و تعمیرات لپ تاپ عیب یابی صحیح و انتخاب بهترین روش جهت رفع عیوب ایجاد شده در دستگاه است. عیب یابی صحیح و تخصصی دستگاه سبب می گردد تا کارشناسان بخش مختل دستگاه را شناسایی کرده و از ورود به حوزه های نامرتبط خودداری ورزند. در سخنی کوتاه با مشتریانی که به مراکز غیرمجاز مراجعه نموده اند می‌توان به اشتباهات فاحش تعمیرکاران مبتدی و اقدامات ناشیانه برخی مراکز در زمینه تعمیرات لپ تاپ و اصلاح آنها پی برد.

به‌ منظور پیشگیری از وقوع چنین رویدادهایی، مرکز تعمیرات تهران لپ تاپ پیشرفته‌ ترین تکنولوژی‌ های روز دنیا و ابزارآلات تخصصی تعمیر و ترمیم را در اختیار مهندسان و متخصصان این شرکت قرار داده است تا با تلفیق این دو مجموعه، فضایی کارآمد و تخصصی در حوزه تعمیرات به وجود آورد. به خاطر داشته باشید که در صورت بروز نقض در هرکدام از انواع لپ تاپ های  می‌بایست این محصولات را تنها به مجموعه های استاندارد و مراکز تعمیرات تهران لپ تاپ بسپارید و از تعمیر آنها در مراکز غیرمجازی که دانش و تکنولوژی لازم را ندارند، بپرهیزید؛

زیرا تعمیر چنین محصولاتی توسط افراد غیر متخصص علاوه بر تحمیل هزینه های دوچندان به شما و وارد کردن صدمات جبران ناپذیر به دستگاه، ممکن است امکان اصلاح و بازیابی آن را برای همیشه از میان ببرد. کاربران گرامی می توانند با مراجعه به بخش زیر برخی از مطالب و مقالات تعمیرگاه تخصصی تهران لپ تاپ را دریافت نمایند.

تهران لپ تاپ و مقالات تعمیرگاه تخصصی تهران لپ تاپ

سوالات متداول تعمیر هارد لپ تاپ

مرکز تعمیر تهران لپ تاپ در جایگاه یک مرجع فوق تخصصی تعمیر و فروش انواع برندهای لپ تاپ، این افتخار را دارد که در طول سالهای اخیر از سوی کاربران و مشتریان گرامی به عنوان برترین مرکز فعال در حوزه تعمیرات لپ تاپ برگزیده شده است. حصول این امر نتیجه تعهد و التزام مرکز تعمیر تهران لپ تاپ به رعایت برخی پارامترهای خاص است؛ پارامترهایی چون :

  • همکاری با مهندسان ارشد کشور در حوزه تعمیرات لپ تاپ
  • پشتکار پرسنل و تلاش های مستمر آنان در راستای کسب رضایت مشتریان
  • مشتری مداری
  • استفاده از قطعات اورجینال و شرکتی
  • بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات عیب یابی
  • آنالیز فعالیت کارشناسان مرکز تعمیر تهران لپ تاپ
  • تلاش در جهت ارائه خدمات تخصصی و خودداری از ورود به حیطه های نامرتبط با فعالیت این مرکز
  • تمرکز بر تعمیر و ترمیم قطعات و تلاش در جهت عدم تعویض قطعات (جهت حفظ قطعات اصلی و اورجینال دستگاه)
  • استفاده از پیشرفته ترین ابزارآلات دنیا در زمینه بازیابی اطلاعات

واحدهای مجزای موجود در مرکز تعمیر تهران لپ تاپ ارائه دهنده تمامی خدمات تخصصی و فوق تخصصی مرتبط با تعمیرات لپ تاپ هستند؛ بنابراین در صورتی که شما نیز صاحب لپ تاپی هستید که به هر دلیل دچار عیب و اختلال در عملکرد گشته است می توانید با مراجعه به این مرکز آن را تعمیر و بازیابی نمایید. برخی از پرسش های تخصصی و رایج مرتبط با این حوزه از طریق بخش زیر با شما در میان گذاشته خواهد شد. سوالات متداول تعمیر هارد لپ تاپ نیز در بخش زیر پاسخ داده خواهد شد.

5/5 (2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید