اشتراک گذاری

شوک دادن باتری لپ تاپ

شوک دادن باتری لپ تاپ راهکاری برای احیاء آن دسته از باتری هایی است که عمر مفید خود را سپری کرده اند و در حال حاضر توانایی حفظ شارژ آنها کاهش یافته است. عموم باتری های لپ تاپ، تنها، یک الی دو سال عمر مفید دارند و با طی این مدت، توانایی حفظ شارژ خود را از دست می دهند. در چنین وضعیتی کاربر ناچار می شود اقدام به خرید باتری جدیدی کند و یا به طور مستقیم دستگاه خود را به برق شهری وصل کند.

روش دیگری که می توان برای رهایی از این وضعیت تجربه کرد شوک دادن باتری لپ تاپ است. شوک دادن باتری لپ تاپ اگر چه باتری مرده را کاملا احیا نمی کند اما تا حدودی آن را کارامدتر ساخته و قدرت می بخشد و باعث افزایش طول عمر باتری لپ تاپ میشود. احیای باتری لپ تاپ به روشی که در بخش های آتی ذکر خواهد شد تنها مختص باتری های نیکل کادمیوم و یا باتری های نیکل متال هیدرید است و بر باتری های لیتیومی اثری ندارد.

شوک دادن باتری لپ تاپ

شوک دادن باتری لپ تاپ مبنای علمی دارد

شوک دادن باتری لپ تاپ مبنای علمی دارد. با این کار لرزش مولکول ها کاسته شده و عبور جریان برق آسان تر می شود. جریان برق به علت لرزش طبیعی مولکول ها به راحتی از اجسام عبور نمی کند که به دلیل نظم بیشتر مولکول ها این امر در اجسام رسانا کمتر است، زیرا مولکول ها به شکل منظم قرار می گیرند و جریان راحت تر عبور می کند.

برای ابر رسانا کردن باید جسم رو سرد نمود تا لرزش مولکول ها کمتر شود (این لرزش هیچ گاه صفر نخواهد شد، مگر در صفر مطلق یعنی ۲۷۳- درجه سانتی گراد که البته تا امروز دست نیافتنی باقی مانده است)، در نتیجه سرعت و کیفیت عبور جریان بهتر خواهد شود. دلیل بهتر کار کردن سی پی یو در دمای پایین نیز همین موضوع است. تمامی این موارد با شوک دادن باتری لپ تاپ به شکلی برای ما میسر می گردد.

آموزش شوک دادن باتری لپ تاپ

شوک دادن باتری لپ تاپ کار پیچیده ای نیست و نیاز به ابزار خاصی نیز ندارد. کافی است که در صورت عدم حفظ شارژ مراحل زیر را دنبال کنید. توجه داشته باشید که این روش تنها برای باتری های نیکل کادمیوم و یا باتری های نیکل متال هیدرید است و برای باتری های لیتیومی فایده ای ندارد. به علاوه شوک دادن باتری برای باتری هایی امتحان شود که عمر مفید خود را کرده اند و حدود دو سال از استفاده آنها می گذرد. یا باتری هایی که توانایی حفظ شارژ آنها به شدت کاهش یافته و یا به صفر رسیده است.

  • باتری لپ تاپ خود را در یک پلاستیک فریزر زیپ دار بگذارید و زیپ آن را محکم ببندید.
  • باتری را به مدت ۱۲ ساعت در فریزر بگذارید.
  • پس از ۱۲ ساعت باتری را از فریزر خارج کنید و اجازه دهید که به دمای معمولی اتاق برسد.
  • در صورت مرطوب شدن باتری، با یک پارچه آن را خشک کنید.
  • در این مرحله از شوک دادن باتری لپ تاپ، باتری را به لپ تاپ بزنید و آن را شارژ کنید.
  • پس از شارژ شدن باتری اجازه دهید که شارژ باتری مصرف شود و مجدداً به صورت کامل توسط دستگاه مصرف شود.
  • مراحل ذکر شده در بخش فوق را حدود ۷ مرتبه تکرار کنید.
  • در این مرحله شوک دادن باتری لپ تاپ به پایان می رسد و باتری دستگاه شما می تواند مجدداً ۱ تا ۲ ساعت شارژ خود را حفظ نماید.
شوک دادن باتری لپ تاپ

کالیبره کردن باتری لپ تاپ

  •  ابتدا باید باتری رو به طور کامل شارژ کنید تا ۱۰۰٪ بشه.
  • بعد از شارژ شدن، لپ تاپ رو روشن نگه دارید تا باتری خالی شه و خودکار خاموش بشه.
  • سپس باتری رو از لپ تاپ جدا کنید و حداقل ۲ ساعت دیگه کاملاً شارژش کنید.
  • بعد از شارژ کامل، باتری رو دوباره به لپ تاپ وصل کنید و دستگاه رو روشن کنید. وقتی لپ تاپ روشن شد، تنظیمات مدیریت انرژی و باتری رو بازگردانی کنید.

با انجام این مراحل، باتری لپ تاپ شما کالیبره شده و عمر مفید و قابلیت عملکرد آن بهبود پیدا میکنه. فقط به خاطر داشته باشید که باید این کار رو دوره‌ای تکرار کنید. بهتره حداقل هر دو ماه یکبار باتری رو کالیبره کنید. 

مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ

تخصصی ترین تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ با حضور در مرکز تعمیرات لپ تاپ قابل دریافت است. تعمیرات لپ تاپ انجام شده در این مرکز به دلیل استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و جدیدترین ترفندها، بهبود و ارتقاء عملکرد دستگاه های معیوب و بازیابی کیفیت اولیه آنها را سبب گشته است. کارشناسان این مرکز با تمرکز بر ساختار کلی و جزیی لپ تاپ و واکاوی تعداد بیشماری از آنها، تسط بالایی بر کانفینگ این دستگاه یافته اند به گونه‌ای که عیب‌ یابی هر یک از آنها را در کمترین زمان ممکن انجام داده و عملیات تعمیر را با بالاترین میزان موفقیت به اتمام می‌ رسانند.

تعمیرات انجام شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ از جمله شوک دادن باتری لپ تاپ محدود به برند و مدل خاص نیست؛ از همین رو شما کاربران گرامی می توانید در صورت بروز هر گونه اشکال و اختلال در دستگاه های خویش به این مجموعه مراجعه و تخصصی ترین خدمات و سرویس های ممکن در حوزه تعمیرات لپ تاپ را دریافت نمایید.

3/5 (3 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩